  • Data: 2010-02-14 11:31:46
    Temat: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    news:6ca6151a-dd2b-4401-80a7-7b963b411fed@15g2000yqa
    .googlegroups.com...
    On 13 Lut, 19:05, Przemysław Bernat <p...@w...pl> wrote:

    > Zacznij od wyjaśnienia jak embargo handlowe nałożone na PLRL przez USA
    > załamało naszą wymianę handlową z krajami RWPG. Mogliśmy przecież wysyłać
    > elektronikę na Kubę, a kupować technologie hi-tech z Albanii. Myślisz, że
    > Kuba i Albania bały się amerykańskiego embarga?

    Ja bym poszedl inna droga - pmlb twiredzi, ze bylismy 1 potega

    Najpierw idz droga solidna, zacznij od tego, by komus cos nie wsadzac w usta
    a potem na to odpowiadac:)
    No mowie, ze to dzisiej jakas moda w Polsce, npaisac co ktos powiedzial a
    potem samemu sobie na to odpowiedziec:)))
    Jak mam sie odnies do twojego posta skoro odpowiadasz do czegos co ja nigdy
    nie napisalem?
    Tez mam sobie cos stworzyc?

    gospodarcza europy tylko nas embargo z usa wykonczylo... dziwne,
    zwykle to nie na potegi gospodarcze naklada sie embargo tylko na
    panstwa, ktore wszystko musza importowac...

    Jesli my bilismy takim poteznym eksporterem to embargo bylo bez sensu
    bo przeciez bez naszych towarow pol swiata by padlo [dlatego np. dzis
    nikt nie naklada embarga na Chiny:)].

    Glupoty opowiadasz, na Chiny embargo bylo nakladane nie raz...
    Zaden kraj nie jest w 100% samowystarczalny, no moze poza Rosja.
    USA tez musi importowac rope. W przypadku USA oni raczej kradna niz
    importuja:) maja specyficzny sposob zalatwiania interesow, wywsyla sie w
    rejon roponosny 150000 zolnierzy i juz:)
    Polska importowala i EKSPORTOWALA bardzo duzo. Emabrago uderzylo przede
    wszystkim eksport!
    Polska przestala kiec mozliwosc sprzedazy swoich prouktow - rozumiesz teraz?
    Ja wiem, ze dzis w Polsce to glownie jest import:) ale nie oznacza, ze
    zawsze tak bylo.

    W kazdym razie nie moglismy razem z calym naszym blokiem walnac
    embarga na USA? :)

    Nie, niemoglismy.
    Bo USA bylo i jest mocodawca wszystkicj panstw zachodnich.
    Nalozenie embarga przez USA na polske oznaczalo nalozenie embarga na polske
    przez: francje, uk, hiszpanie, wlochy, australie, japonie, .... rozumiesz
    teraz?
    Switowy handel wbrew temu co sie pisze wcale nie jest wolny:) jest diabelnie
    scentralizowny i oboszczony setkami nakazow i zakazow pochodzacych glownie z
    USA (pamietaj, ze to USA ma mozliwosc militarna wymuszenia zachowania im
    odpowiadajacego: Irak, Afganistan, Somalia, Hondyuras, Kolumbia, Salwaor,
    Chile...)
    Tak wiec embargo USA oznacza embargo calego swiata z usa zwiazanego.