    From: Maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Chciałbym zabrać na wakacje nie swoje dziecko
    Date: Thu, 30 Jun 2011 06:50:29 +0200

    W dniu 2011-06-29 21:50, bratsiostry pisze:
    > Jadę na wakacje z synem i fajnie byłoby zapewnić mu towarzystwo i komuś
    > frajdę. Ale nie chciałbym mieć kłopotów jeśli coś poszłoby nie tak. Stąd
    > pytanie co może mi grozić (np. w przypadku złamania ręki u zabranego
    > dziecka)i jak sie zabezpieczyć w dwu przypadkach.
    > 1. Jedziemy na obóz zorganizowany - gospodarze/organizatorzy żądają
    > oświadczenia rodziców, że powierzają opiece swoje dzieci. Na mnie
    > spoczywałby jedynie dowóz i przywóz. Wypadek mógłby nastąpić np. w
    > restauracji po drodze (bo w samochodzie mam NW).

    Na marginesie: nie przeceniaj tego NNW. To tylko ochłap, którym można
    otrzeć łzy jeśli coś się stanie. Czasami zatkać gębę, ale to nadal
    ochłap obwarowany mnóstwem wyłączeń.
    Temu dzieciakowi też można (i skoro Cię to uspokoi, to należy) wykupić
    okresowe NNW.

    > 2. Jedziemy na dziko - planujemy wszystko sami - gdzie śpimy, co robimy
    > (w konsultacji z rodzicami drugiego dziecka).
    > Wiadomo jeśli wszystko pojdzie OK to wszyscy będą zadowoleni, ale gdyby
    > coś sie stało to chciałbym być prawnie zabezpieczony przed przypadkiem
    > niezawinionym (lub nawet zawinionym) przeze mnie.

    Rodzice powinni Ci dać oświadczenie zwalniające Cię z odpowiedzialności,
    zawierające deklarację niewnoszenia przeciwko Tobie powództwa w razie
    czego. Trza by poszukać w sieci wzoru.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.