eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoButy jednorazowego użytku › Re: Buty jednorazowego użytku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Buty jednorazowego użytku
    Date: Thu, 11 Sep 2008 09:59:58 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 37
    Message-ID: <p...@r...org>
    References: <gaai8k$iih$1@inews.gazeta.pl> <gaainj$lm0$1@inews.gazeta.pl>
    <gaaj2j$nmq$1@inews.gazeta.pl> <p...@r...org>
    <gaakmk$2f4$1@inews.gazeta.pl> <p...@r...org>
    <gaanfk$fl5$2@inews.gazeta.pl> <p...@r...org>
    <gaaoto$o72$1@inews.gazeta.pl> <p...@r...org>
    <gaapnn$ski$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: hub.money.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1221127198 465 217.153.72.70 (11 Sep 2008 09:59:58 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Sep 2008 09:59:58 +0000 (UTC)
    X-User: olgierdr
    User-Agent: Pan/0.132 (Waxed in Black)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:552850
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 11 Sep 2008 11:49:56 +0200, krys napisał(a):

    >> Czyli nie było gwarancji, więc nie mogłaś z niej skorzystać.
    >> Skorzystałaś właśnie z tejże niezgodności.
    >
    > Być może było coa na wewnetrznej stronie pokrywy pudełka od butów, nie
    > pamiętam. Ale nawet jeśli, to w takim razie złe użytkowanie butów" to
    > jest wytrych, w ten sposób wszystko można uwalić. A buty służą przecież
    > do chodzenia, a nie do stania na kominku, więc po jednym wyjściu
    > rozlecieć się tak czy siak nie powinny.

    Merytorycznie masz rację, sam pamiętam moją reklamację sprzed lat --
    zimowe buty Bata -- gdzie mi napisano, że 'szkoda powstała wskutek
    chodzenia po śniegu', więc jej nie uwzględniają.

    > >> ZTCW termin 14 dni obowiązuje również dla gwarancji.
    >>
    >> Nie, obowiązują zasady i terminy ustalone przez sprzedawcę i kupującego
    >> (art. 13 ustawy).
    >
    > A co z tym: "Sprzedawca musi się ustosunkować do żądania konsumenta w
    > terminie 14 dni, jeżeli tego nie uczyni, oznacza to, że uznał je za
    > uzasadnione."
    > Nawet, jeśli była to niezgodność, 14 dni minęło dwa dni temu.

    Jeśli była to niezgodność, to może i minęło, aczkolwiek:
    i. można dowodzić, że w ciągu 14 dni sprzedawca ma wysłać odpowiedź
    (znając naszą pocztę mogłoby się zdarzyć, że na samą reklamację zostałyby
    mu 4 dni, bo poczta potrafi wozić listy nawet dni 10),
    ii. nawet jeśli masz rację to nie widzę innego mechanizmu do przekonania
    o swojej racji sprzedawcy, niż powództwo sądowe.

    Bo kto go przekona?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1