    From: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
    Date: Mon, 11 Oct 2010 12:59:05 +0200

    > Opcją jest chyba tylko nasłanie komornika na brata...
    > A co do "usunięcia" to IMVHO po kolei:
    > - wypowiedzieć umowę użyczenia. Ochrona obejmuje umowy *odpłatne*,
    > polecam przejrzenie:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html
    > - pogodzić się z faktem że w praktyce może to sprowadzić się do
    > przekształcenia w najem (ale chyba tylko jakby zainteresowany
    > zaczął płacić, proszę o komentarze)
    > - ale trzymać się wersji że żądane jest odszkodowanie za bezprawne
    > użytkowanie lokalu, art.18 wyżej
    > No i niestety tylko "męczenie" art.11, z wspominanym na grupie
    > trudnym do obejścia mechaniźmie "ale ja płacę, co prawda tylko
    > część zaległości" (w wysokości 15 zł na przykład)

    uff, wreszcie sie za to zabralem ;)
    przebrnalem calosc i wydaje mi sie, ze jakby to sie przeksztalcilo w umowe
    najmu to i tak najemca nie moze zalegac z zaplata czynszu za wiecej niz 3
    pelne okresy, wiec "ale ja place-co prawda tylko 15 pln ale place" wg mnie
    nie ma racji bytu. z innej beczki, po tym co juz przeszedlem z "bratem"
    teraz mnie interesuje tylko oproznienie przez niego lokalu oraz zaplata za
    bezumowne korzystanei z lokalu począwszy od lipca (wyslane wczesniej
    wypowiedzenie) do czasu oproznienia lokalu plus odsetki plus czynsz do
    spoldzielni plus odsetki.
    bede wdzieczny za opinie, zaraz stworze do tego aktulany watek, zeby
    odswierzyc sprawe bo dojrzala juz do realizacji za pomoca srodkow
    prawnych-jednak z rodzina to najlepiej na zdjeciu chyba...

    pozdrawiam, wromek