    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak wskazania komornikowi majątku dłuznika
    Date: 1 Mar 2005 15:21:19 +0100

    > Mam wyrok z kl. wykonalności. Dłużnik - os. fizyczna. Baba wisi mi kasę, ale
    > nie mam żadnej informacji o jej majątku.

    Ale jakiś adres baby to chyba masz? Standardowo to komornik może złupić
    wszystkie osoby w tym mieszkaniu (nawet sąsiadkę, która wpadła pożyczyć sól).
    Potem ta sąsiadka musi udowadniać, że zajęty pierścionek stanowił jej własność.
    A mało kto posiada rachunki na takie przedmioty...

    > Czy jak skieruję sprawę do komornika
    > bez podpowiedzenia mu o możliwościach ściągnięcia kasy to komornik zrobi coś
    > w temacie czy to oleje?

    Wszystko zależy. Np. od miejscowości i regionu. Również od wielkości
    zadłużenia. Tam gdzie komornik ma dużo tłustych firm do łupienia, to nie będzie
    zajmował sobie głowy małym długiem. Teoretycznie istnieje możliwość zmuszenia
    komornika do pracy, ale moim zdaniem to tylko teoria. Możesz też wybrać sobie
    innego komornika w ramach Sądu Apelacyjnego, ale jeśli twoim dłużnikiem nie
    jest wydawnictwo Stella Maris, to są raczej marne szanse na cokolwiek.

    Pozdrawiam

    Czapla