    From: "Stan_Z" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bójka - definicja
    Date: Tue, 18 Mar 2003 08:08:20 +0100

    > Chyba bym nigdy nie wpadł na takie znaczenie tego artykułu... ;)
    > Skąd taki pomysł?

    Z sali sądowej.
    Konkretnie to z walki z niezbyt rozgarniętymi biegłymi z medycyny sądowej,
    którzy napisali opinie do sądu (wzajemnie sprzeczną) gdy podważyłem jej
    spójność merytoryczną i niezrozumiałość językową i skierowałem pytania do
    biegłych chłopcy dostali amoku i napisali drugą, najpierw pouczając w niej
    sąd o sposobie prowadzenia sprawy (Na marginesie stwierdzamy, że z
    doświadczenia sądowo - lekarskiego wiadomym jest, iż likwiduje bądź
    zmniejsza postawę roszczeniową sprawne,zdecydowane i w miarę szybkie
    działanie Sądu), a potem pisząc, że definicje określeń zaczerpniętych z
    Komputerowego słownika języka polskiego PWN nie są przyjęte w medycynie
    sądowej. Po takim stwierdzeniu padło moje pytanie "Czy biegły nie jest
    zobowiązany art.27 Konstytucji, a zatem do tego by opinia była napisana w
    języku polskim zrozumiałym dla wszystkich stron procesu czyli takim, który
    między innymi jest zdefiniowany przez słowniki i Radę Języka Polskiego?

    Jak myślisz co usłyszałem? ano usłyszałem, że są oni poniekąd tłumaczami
    swojego wewnętrznego języka zawodowego na język zrozumiały dla wszystkich
    obywateli naszego kraju w tym również dla Sądu. Sędzia nadmienił jeszcze, że
    w tym gmachu wszystkich obowiązuje język urzędowy zgodny z normami zawartymi
    w art. 27 Konstytucji RP

    Stan_Z