    From: Wrak Tristana <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Boisko szkolne
    Date: Tue, 07 Aug 2007 21:16:40 +0200

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 7 sierpnia 2007 21:05
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f9ag2e$rok$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Szkołą jako taka sama nie zarabia.

    Czasami zarabia, choć fakt -- Organ Prowadzący robi wszystko, żeby się to
    nie opłacało i żeby szkoła stała jak najgorzej.

    > Sugerujesz, że dyrektor szkoły
    > zasponsorował teren i budowle?

    Dyrektor niekoniecznie, ale już jakiś zakład czy bogaty tatuś czemu nie? W
    końcu boisko to nie taka droga ,,budowla''. Asfalt +
    kosze/bramki/cośtam....

    Nie wiadomo w jakim wieku jest też boisko. Moją szkołę, którą kończyłem, do
    początków lat 90 utrzymywała Kopalnia Makoszowy. Wtedy w szkole było
    wszystko na pełen błysk. Radiowęzeł, telewizja szkolna, kółka... Potem
    przejął to Organ i organ wszystko strzelił.

    > Możesz rozwinąć ten argument wykazując, że użytkowanie obiektu w godzinach
    > 18-21 rażąco zwiększa prawdopodobieństwo dewastacji w stosunku do
    > przykładowo godzin 15-18?

    Nie znam sytuacji. Ale w tych godzinach jest jasno w zasadzie nawet zimą. W
    szkole przebywają być może jeszcze nauczyciele (nie wiem jak pracuje
    szkoła) czy też sprzątaczki. Może ktoś ma oko.

    > Jak Ci chodzi o złomiarzy, to z mojego
    > doświadczenia wynika, że kradną w dzień, by od razu sprzedać na złomie i
    > mieć pieniądze na kolejne piwo. W nocy gość dyndający z żelastwem rzuca
    > się w oczy, a i ludzie prędzej na nieuniknione odgłosy demontażu reagują.

    No nie wiem. U nas kradną i tłuką okna nocą. A ludzie to mają i tak gdzieś.
    A w dzień jednak personel jakiś się szwenda po budynku.

    > OK! Chronić należy, ale z głową. Skoro jest tam wzywana Policja, to ktoś
    > to dozoruje. Chyba taka osoba jest w stanie rozróżnić młodzieńca
    > rzucającego piłką do kosza od kradnącego podpory tablic?

    No ale niekoniecznie musi kraść. Może np. wyginać, śmiecić itp. Jak pójdę z
    psem na spacer to ci fotknę pobliski osiedlowy plac zabaw. Wszystko
    pogięte, a ławki ledwie wystają z morza śmieci

    > Kradzież jest
    > zabroniona sama z siebie i zakazywanie wchodzenia dzieciom na boisko w
    > obawie, że wejdzie z nimi złodziej jest po prostu czystym kretynizmem. To
    > zamknijmy parki bo wandale niszczą ławki.

    Ano by trza było....

    > Wygońmy ludzi z przystanków, bo
    > raz na jakiś czas debil pomaluje szyby albo je po prostu rozbije.

    Ano....

    Tylko że tutaj zamkniesz podstawową funkcjonalność. A w przypadku szkolnego
    boiska ma ono służyć młodzieży szkolnej....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl