  • Data: 2024-04-07 15:56:26
    Temat: Re: Biskup ożenił się z pisarką satanistyczną
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.04.2024 o 14:54, alojzy nieborak pisze:
    > Jeśli celibat nie zostanie zniesiony ... paczaj trend 20-40 letni
    > zanikania tego fachu.

    ale to sprawa bardziej złożono. W latach 80-tych, jeśli nie przyszedłem
    te 10 minut przed początkiem mszy, to z reguły był kłopot z wejściem do
    kościoła w ogóle. Nie wiem, ile wcześniej bym musiał przyjść, by gdzieś
    znaleźć miejsce siedzące. Teraz, jak się nawet kilka minut spóźnię, to
    bez większego wysiłku znajdę miejsce siedzące, a i przeważnie w nawie
    głównej z widokiem na ołtarz. Jest zdecydowanie mniej wiernych. Moim
    zdaniem Kościół nie chce przyjąć tego do zrozumienia i zmniejszyć ilości
    mszy.
    --
    (~) Robert Tomasik