    From: Marcyś <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bilet parkingowy
    Date: Mon, 5 Aug 2002 21:47:02 +0200

    Użytkownik "Tomasz Lisowski" <j...@p...NOSPAM.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ailoco$r8j$1@news.onet.pl...
    > W Szczecinie jest strefa płatnego parkowania i za nieopłacenie biletu
    > parkingowego podnieśli karę do 50 zł. Wezwania do zapłaty owej kary
    wkładają
    > za wycieraczkę kontrolerzy z SOP-u. Nie doręczają kierowcy osobiście.
    > Słyszałem ostatnio, że nie ma podstaw prawnych do owej opłaty 50 zł. Czy
    > ktoś mógłby mi przybliżyć podstawy prawne, gdyż prawdopodobnie będę musiał
    > się bronić :)
    >
    > Pozdrawiam
    > Tomasz Lisowski

    Do obrony nie musisz przedstawiać podstaw prawnych, to oni
    muszą Ci podać podstawy prawne do ukarania. Karać można
    w Polsce tylko na podstawie ustaw, więc niech wypchają się
    jakimś rozporządzeniem czy uchwałą np. rady miejskiej.

    Swoją drogą jak Ci udowodnią odbiór wezwania do zapłaty?
    Kartkę mógł zabrać wiatr albo bocian, który obniżył lot.