  • Data: 2006-06-10 14:35:29
    Temat: Re: Bazy danych - integralna część aplikacji?
    Od: Stefan Karwowski <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziękuję za odpowiedź.

    Mam jeszcze jedno pytanie. Podsumowując poprzedni post: napisałem
    program, który uzupełnia brakującą funkcjonalność (nie usterkę)
    użytkowanego przeze mnie oprogramowania komercyjnego. Potrafi obejść
    zabezpieczenia nałożone na pliki baz, odczytać dane i sporządzić
    stosowne raporty. Rozumiem, że jeśli robię to na potrzeby własne, to nie
    ma żadnych problemów.

    Chciałbym teraz sprzedać mój program innym użytkownikom omawianego
    wcześniej oprogramowania, którym również brakuje wspomnianej
    funkcjonalności (specyficzna branża, specyficzne potrzeby). Czy mam
    prawo zarabiać sprzedając swój program, który wykorzystuje strukturę
    danych innego oprogramowania, łamiąc przy tym zabezpieczenia bazy danych
    (fakt, że to słabe zabezpieczenia, ale zawsze zabezpieczenia). Strukturę
    danych (układ tabel w bazie) utworzył autor tamtego oprogramowania, a ja
    ją poznałem i teraz chcę na tym zarobić. Oczywiście mój program nie
    próbuje naśladować działania ani wyglądu programu komercyjnego, po
    prostu robi co innego.

    Co w takim przypadku?

    Pozdrawiam
    Stefek