  • Data: 2009-01-27 10:50:11
    Temat: Re: Baza znaków towarowych
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 27-01-2009 o 10:47:15 Olgierd <n...@n...problem> napisał(a):

    > Nazwa filmu zastrzeżona jako znak towarowy? W jakiej klasie, dla jakich
    > towarów?

    W zasadzie to nie tyle nazwa filmu co nazwa świata (coś jak Worldcraft),
    w tym są filmy, seriale, maskotki etc - cały rynek. Wklejać z OAMI
    nie ma co, nawet deski snowboardowe mają na liście goodsów i serviców.

    > Nie, w żadnym przypadku.
    > Odpada także ochrona prawnoautorska (jest w Polsce orzeczenie nt.
    > Genowefy Pigwy).
    > Ale może to podchodzić pod ochronę dóbr osobistych twórcy. Wszystko
    > zależy od kontekstu.

    Kontekst jest taki że chcę wykorzystać nazwę bohatera (nie jest zastrzeżona
    jako znak handlowy) jako domenę do postawienia sklepu internetowego sprzedającego
    *oryginalne* produkty z tej serii (przy czym nie chcę wprowadzać w błąd - byłoby
    dużymi literami że właściwa strona jest pod adresem takim a takim, a tutaj tylko
    sobie sprzedaję to i owo).
    Domenę już mam, natomiast jeśli mogę naruszyć w ten sposób jakieś paragrafy lub
    czyjeś prawa to się skontaktuję z kim trzeba zanim cokolwiek uruchomię.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek