    From: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bank sobie przypomniał....i chce nas naciągnąć
    Date: Sat, 7 Jan 2006 22:31:58 +0100

    Użytkownik "K R Z Y S I E K"
    > Konto(a) zamykaliśmy razem, nawet musieliśmy 2 tygodnie po tej
    > operacji pofatygować się do banku aby sprawdzili czy nie bylo
    > jakichś tranzakcji na koncie (płatność kartą itp) i wtedy też
    > zostało WYZEROWANE konto (jego stan wyrównaliśmy do kwoty 0 zł) - to
    > pewnie będzie widać na historii rachunku.

    no to idz do banku z pisemkiem, zeby
    a) sprawdzili tytuly operacji z okresu zamykania /wydrukowali kawalek
    historii/
    b) napisali dlaczego nie bylo wyciagow
    c) napisali dlaczego nie przyslali potwierdzenia sald na 31 XII (banki
    chyba musza to robic)
    d) papierowe potwierdzenia transakcji wykonanych w oddziale bank ma
    obowiazek przechowywac 5 lat wiec popros ich zeby sie pofatygowali do
    magazynu i odszukali odpowiedni papierek - tam moze byc tytul operacji
    *** blad ***

    Mam na dysku sciagniete w X 2004 ze strony NBP omowienie zmian w
    prawie bankowym i tam jest taki fragment - może on cos pomoże:
    "Po trzecie, nowe brzmienie uzyska. art. 728 K.c., regulujŕcy
    zawiadamianie posiadacza o stanie rachunku. W praktyce bankowej
    pojawi.y si´ wŕtpliwoĘci co do sposobu, cz´stotliwoĘci i odp.atnoĘci
    wykonywania przez bank obowiŕzku informowania o stanie rachunku.
    Praktyka niektórych banków by.a kwestionowana w wystŕpieniach
    Rzecznika Praw Obywatelskich do NBP. Nowy art. 728 §1 K.c. utrzymuje
    obowiŕzek banku informowania posiadacza rachunku prowadzonego -
    dodano - na czas nieoznaczony o ka˝dej zmianie stanu rachunku -
    dodano - w sposób okreĘlony w umowie. Obowiŕzku tego nie ma jednak
    bank przy rachunku oszcz´dnoĘciowym lub rachunku oszcz´dnoĘciowej
    lokaty terminowej, je˝eli wyda. posiadaczowi ksiŕ˝eczk´
    oszcz´dnoĘciowŕ lub inny imienny dokument potwierdzajŕcy zawarcie
    umowy (nowy art. 53 ust. 1 Prawa bankowego). W nowo dodanym §2
    ustalono regu.´, ˝e bank jest obowiŕzany przesy.aç co najmniej raz w
    miesiŕcu bezp.atnie wyciŕg z rachunku z informacjŕ o zmianach stanu
    rachunku i ustaleniem salda, chyba ˝e posiadacz wyrazi. pisemnie zgod´
    na inny sposób informowania o tych zmianach "