  • Data: 2006-01-24 14:22:37
    Temat: Re: Bank nie chce oddać weksla
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:dr519c$bv9$1@inews.gazeta.pl Grzesiex <s...@g...pl>
    pisze:

    > Problem jest następujący: po spłaceniu wszystkich rat kredytu bez żadnych
    > opóźnień udałem się do banku po mój weksel który był zabezpieczeniem
    > kredytu, panienka powiedziała że te weksle są niszczone komisyjnie
    > (tylko że mnie w tej komisji nie ma) i nie praktykuje się oddawania ich
    > klientom, poprosiłem więc o jakies zaświadczenie iż kredyt spłaciłem i
    > nie jestem nic winien bankowi (na wypadek gdybym gdzieś zgubił któryś z
    > dowodów wpłat) niestety takiego zaświadczenia też nie uzyskałem. Czy to
    > jest zgodne z prawem? Można ich wezwać jakoś do zwrotu weksla?
    Miałem przed laty to samo. Weksel jako forma zastawu podlega wykupowi.
    Oznacza to, że mają psi obowiązek przynieść Ci go w zębach i zwrócić po
    spłacie zadłużenia. I bez znaczenia jest co oni "praktykują". Ja tak
    zażądałem, pogroziłem trochę i bankowa biurwa po konsultacji z trochę
    ważniejszą bankową biurwą popędziła do sejfu (mówili, że weksle przechowują
    w sejfie), przyniosła weksel i oddała. Ale to tylko moje zdanie.
    Skontaktuj się z człowiekiem, który się na prawie wekslowym zna i poproś o
    poradę. Tu masz link: http://www.liwiusz.republika.pl
    Chyba że chcesz dowody spłaty przechowywać do końca życia ;)

    Jotte