    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Aukcje internetowe i dane firmy
    Date: Sat, 3 Feb 2007 00:59:49 +0100

    On Fri, 2 Feb 2007, Traszka wrote:

    > Witam,
    >
    > Jeśli osoba fizyczna prowadzi DG i sprzedaje produkty na serwisach
    > aukcyjnych, to czy istnieje obowiązek podawania pełnych danych firmy przy
    > oferowanych produktach?

    O ile pamiętam źródła takich przepisów są dwa: przepisy "gospodarcze",
    czyli aktualnie ustawa o swobodzie DG oraz Kodeks Spółek Handlowych,
    a *niezależnie* istnieją wymogi z ustawy o VAT.
    O ile wiem - dla spółek jest w tej chwili wymóg podawania pół strony
    parametrów :> (z kapitałem założycielskim włącznie), z ustawy o VAT
    wobec ofert wynika jedynie wymóg podania firmy i NIPu.
    Tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    ...art.96.11 (podanie NIPu wynika wprost, podanie firmy pośrednio
    z konieczności określenia czyj to NIP :))

    Z ustawy "o swobodzie":
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/O-swobodzie-dziala
    lnosci-gospodarczej-1_2_25.html
    ...wynika dodatkowo (przy aukcji!) podanie adresu przedsiębiorcy (dla
    osoby fizycznej jest to adres *zamieszkania*, nie adres prowadzenia DG
    czyli adres *przedsiębiorstwa*). Art.21 :)

    > Czy takie dane muszą być dostępne dla potencjalnych kupujących?

    IMO tak.

    pzdr, Gotfryd