  • Data: 2005-04-17 18:02:15
    Temat: Re: Art. 56 k.c a funkcja kształtująca
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    Alicja napisał(a):

    > Tak,tak. Art 142 par1 , 143 par3, 41 par2 dkpk jezeli jest sie stroną.

    skąd ten wniosek?
    art.143§3 kpk nic nie mówi o tym, że chodzi o stronę
    chodzi o każdy podmiot, któremu prokurator udostępni akta

    > zakład ubezpieczeń nie mógł byc stroną jezeli ja nie zgłosiłem u nich szkody
    > i nie otrzymali statusu poszkodowanego.

    pokrzywdzonym (a dokładniej uważanym za pokrzywdzonego) mógł być gdy
    pokrył szkodę, o czym nie raz mieliśmy już okazję przeczytać...

    > Chyba ze prywatnie mogli chodzić i wszystkie akta przeglądać?

    miedzy zgłoszeniem szkody a pokryciem nie mógł być strona, a
    niewątpliwie miał interes w zapoznaniu się z aktami
    nawet większy niż po wypłacie
    od 1995 roku byłby wyraźny art.8a ustawy o działalności
    ubezpieczeniowej, wcześniej nie wiem i nie chce mi sie szukać

    > Ponawiam pytanie: Co upowazniało (jaki art) na wgląd w akta umorzenia
    > śledztwa z powodu nie wykrycia sprawcy w 1993r skoro twierdzą ze ja u nich
    > nie zgłosiłem szkody?

    wskaż te sprzeczności w procesie
    tłumaczenie że zapoznawał się z aktami wskutek nieoficjalnej informacji
    jest mało wiarygodne
    interes w zapoznaniu się z nimi miałby dopiero po zgłoszeniu szkody
    (tak swoja drogą - nie masz żadnego dowodu na zgłoszenie szkody?)
    ale nie musiał być pokrzywdzonym, a więc nie musiał wypłacić
    jeśli twierdzi że wypłacił, niech udowodni

    KG