eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoArt. 118. [Terminy przedawnienia]Re: Art. 118. [Terminy przedawnienia]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagw218.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art. 118. [Terminy przedawnienia]
    Date: Fri, 8 Nov 2024 14:28:13 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <o1ojyijrhlin$.fynl8m9yk1n9$.dlg@40tude.net>
    References: <vgfg0m$22nck$1@dont-email.me> <vgg2c2$reb$3@news.chmurka.net>
    <vgkqvp$35vm4$1@dont-email.me>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagw218.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.178.218";
    logging-data="6681"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:FCld17sRYH6TwZCKHg13qRt5h+Q=
    sha256:Osye0xgAslSSEd1QhClWKODBJqf1wdcCC5qaFCj+iAQ=
    sha1:R5041CHiZ7TmHPh7J/97MypWyik=
    sha256:h7geTVT015pCrecIYKcZm+AHh7ApgpgVUU2ze5GJDPA=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:859433
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 8 Nov 2024 12:00:09 +0100, Mateusz Bogusz wrote:
    > On 06.11.2024 16:35, Robert Tomasik wrote:
    >> Może wysłać i po wystawieniu musi zapłacić od niej VAT. Natomiast
    >> szczęśliwy posiadacz zawiasów może jej nei zapłacić uznając, ze
    >> rozliczyli się. Teraz wystawca faktury musi udowodnić przed sadem, że
    >> takie roszczenie istnieje w ogóle. Faktura sama w sobie nie rodzi
    >> zasadności roszczenia. Ona go dokumentuje.
    >
    > A PGE też musi udowodnić jeżeli nie opłacę czy z pozycji siły -
    > udowodnić może i by musieli, ale najpierw odetną zasilanie?

    Ogólnie to oni z pozycji siły ... zaczynają.

    > Tutaj nawiążę do przypadku sprzed 3-4 lat, gdy kolejna miesięczna
    > faktura przyszła tak 2-2,5x większa niż się spodziewałem. Patrzę na FV i
    > rozpiskę, a tam stan licznika większy niż faktycznie pokazuje u mnie w
    > skrzynce.
    >
    > Przelałem połowę kwoty z faktury i zgłosiłem reklamację przez ich serwis
    > internetowy. Oni na tych fakturach dają termin ~7 dni na opłacenie i
    > mniej więcej po takim czasie dzwoni telefon. Odbieram, po drugiej
    > stronie pani z PGE Dystrybucja. Pyta się bo za kwota mniejsza niż na
    > fakturze została zaksięgowana. Tłumaczę jej wszystko i słyszę w
    > odpowiedzi - Ale to musi pan przelać całość, po rozpatrzeniu reklamacji
    > zostanie wystawiona faktura korygująca i będzie pan miał nadpłatę. Nie
    > może pan tak robić bla bla...bo panu prąd odetną (pamiętam że sezon
    > letni był wtedy).

    No i sam widzisz.
    Ale ... zwrot się należy z odsetkami? Upierać się, z pozycji siły,
    strasząc prokuratorem :-)

    Ech, czasem mi się marzy byc dyrektorem w wodociągach :-)

    > Przypomniał mi się artykuł sprzed kilku dni -
    > https://tvn24.pl/biznes/pieniadze/gigantyczny-rachun
    ek-za-prad-katastrofa-st8147844

    Teraz jakies prognozy, zamrożenia cen, co się kończą - może prawie
    dobrze policzyli :-)

    > Duże rachunki, reklamacje odrzucane, dopiero gdy się media
    > zainteresowały to Enea przyznała że faktycznie był błąd i pan ma...40
    > tys zł nadpłaty x-D
    > Ciekawe czy mu teraz przeleją z odsetkami czy potraktują jak darmowy
    > kredyt od "frajera".

    Biorąc pod uwagę rosnące ceny prądu, to to może być dobra inwestycja
    :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1