  • Data: 2002-11-20 00:48:46
    Temat: Re: Aneks w formie nagrania rozmowy tefonicznej
    Od: "Robert B." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzięki. Dużo mi lżej.
    Dla pełniejszego obrazu dodam, że w umowie jest zapis "Uzgodniony termin
    może ulec zmianie za obopólną zgodą wyrażoną w formie aneksu do niniejszej
    umowy".
    Minęło dwa i pół roku od terminu oddania dzieła. Zlecający dzieło traktował
    mnie jak niewolnika, poprzez to, że korzystając z bardzo niekorzystnych dla
    mnie waruków umowy (kary za zerwanie i nieterminowe oddanie rosnące z każdym
    dniem), stawiał dziełu (program komputerowy) tak wymyślne warunki jego
    przyjęcia, że praktycznie moja praca nad nim mogłaby by się nigdy nie
    skończyć. Mając tego dosyć, dwa miesiące temu odmówiłem dalszej pracy.
    Zlecający nie chciał słyszeć o podpisaniu nowej umowy.
    No i parę dni temu dostałem "ostateczne wezwanie do zapłaty" kilkudziesięciu
    tysięcy zł tytułem odszkodowania z kancelarii prawnej reprezentującej
    zleceniodawcę. Powołują się na aneks zapisany w formie magnetycznej w
    zakresie zmiany terminu wykonania dzieła (nagrana bez mojej wiedzy i zgody
    rozmowa telefoniczna). Poinformowano mnie o przygotowaniu przeciwko mnie
    pozwu, który trafi do Sądu Okręgowego, a sąd wyda nakaz zapłaty w
    postępowaniu nakazowym. Pouczono mnie, że wówczas poniosę jeszcze koszty
    uzyskania wyroku tj. ok. 20 tysięcy zł. Dają mi jeszcze szansę ugodowego
    załatwienia kwestii , łącznie z rozłożeniem płatności na raty, o ile spełnię
    jakieś warunki. Na końcu podano nr konta.

    Co o tym myślicie ?

    Robert