    From: Poink <poink.news@_bez_tego_orbnet.one.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro - Bezplatne Ubezpieczenie to klamstwo
    Date: Thu, 3 Apr 2003 16:38:18 +0200

    In article <b6d1v2$len$1@atlantis.news.tpi.pl>, m...@f...pl says...

    > Allegro jak najbardziej jest monopolistą i podlega ustawie
    > antymonopolowej! Polecam właśnie tą drogę - czyli wniosek do
    > Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o stwierdzenie
    > stosowania praktyki monopolistycznej.

    Zapoznalem sie nieco z ustawa o ochronie konkurencji i konsumentow i w
    sumie nie jest to dla mnie tak od razu czytelne ze Allegro podlega
    wlasnie tej ustawie. Chodzi o to ze jako monopolista ma gdzies
    pojedynczych klientow i nie bedzie sie bawic w wyplacanie naleznych
    odszkodowan czy nawet informowanie o podjetej decyzji w mojej sprawie, a
    o tym w ustawie raczej nie ma. Poprostu sa bogaci, maja klientow pelno to
    co ich ja obchodze lepiej stracic 10 takich jak ja niz wyplacic mi
    odszkodowanie. Chyba musze isc poprostu do sadu ale czy moge sie
    naprzyklad domagac odszkodowania wyzszego ? (np 5 tys zl) W koncu trace
    bardzo duzo czasu / nerwow a co za tym idzie pieniedzy (ktorych wydatkow
    nieudokumentuje bo przecierz jak mam spedzic 2 miesiace czasu na analizie
    ustaw i przygotowaniach to nikt mi za to nie placi, a naprzyklad 5 tys to
    w przyblizeniu 2 srednie krajowe pensje za miesiac).

    > Jeżeli pójdziesz z nimi do sądu - to po 2 latach wygrasz swoje 250 zł z
    > odsetkami. Zainwestujesz w to jednak ze 100h - i już po kilku
    > rozprawach zaczniesz się zastanawiać czy to ma sens.

    Moze powinienem odpuscic sad tylko naglosnic ich praktyki w prasie
    (rozeslac moja udokumentowany opis mojej sprawy do roznych czasopism)

    > Prezes UOKiK może natomast wydać decyzję i nałożyć np. 100 tys.
    > złotych kary.

    Byl bym nawet usatysfakcjonowany, nawet kosztem moich 250 zl ;]
    Chociarz i tak od polowy kwietnia wprowadzaja podwyzke za uslugi wszelkie
    to se do tego czasu nazbieraja i tak, a jak nie to bedzie nastepna
    podwyzka...

    > Polecam lekturę ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Myślę,
    > że bez problemu uda Ci się znaleźć podstawę prawną dla wniosku.

    No wlasnie, moge miec z tym problem z tego co widze ale jeszcze posiedze
    w tym troche.

    --
    Poink
    www.orbnet.one.pl