    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie :)
    Date: Fri, 18 Sep 2009 12:14:48 +0200

    Dnia Fri, 18 Sep 2009 12:05:59 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > To tylko półśrodki. Później będzie jeszcze podwyższanie wieku
    > emerytalnego,

    Potrafisz wyobrazić sobie 69 letniego grzmota który skacze do
    rusztowaniach, czołga się z kablami po drabinkach i korytkach?
    Ja nie potrafię sobie tego wyobrazić.
    Co innego stanowiska "biurowe" które nie wymagają takiej sprawności
    ruchowej i wysiłku fizycznego. Ale przecież do ku...y nędzy - nie mamy
    samych "biuralistów!
    Pomysł z podwyższaniem wieku emerytalnego mógł się zrodzić tylko w pustym
    deklu jakiegoś popaprańca.

    > aż do całkowitego kolapsu tego zbrodniczego systemu -

    Masz jakiś pomysł na "likwidację ZUS" jakoś z najmniejszymi skutkami i
    najlepiej bezboleśnie?
    Dlaczego inne rozwinięte bardziej od nas kraje tego nie wykonały, nie
    zmieniły bismarckowskiego systemu na np. "nowozelandzki"?