  • Data: 2003-11-10 16:43:02
    Temat: Re: Akt notarialny a współwłasność budynku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 7 Nov 2003, NoMAD wrote:

    >+ Użytkownik "sj" <s...@W...pl> [...]
    >+ > Witam wszystkich!
    >+ >
    >+ > Czy przy ustanawianiu odrębnej własności lokalu
    >+ > właściciel tego lokalu jest
    >+ > wpisywany do KW załozonej dla całego budynku
    >+ > jako współwłaściel w odpowiedniej
    >+ > (ułamkowej) części - odpowiadającej udziałowi
    >+ > w gruncie i częściach wspólnych
    >+ > budynku?

    IMO & AFAIK tak.
    Mam: "strony ustanawiają odrębną własność lokalu [...]
    i postanawiają, że z własnością lokalu związany jest
    udział [...] części w częsciach wspólnych budynku
    i w prawie własności nieruchomości opisanej w par. 1"

    >+ Czy to jest obowiązująca praktyka?

    To powyżej z aktu notarialnego nabycia mieszkania (od gminy).

    >+ Moge sie mylic ale wydaje mi sie ze odrebna wlasnasc lokalu wpisuje sie dla
    >+ nowo zalozonej ksiegi dla tegoz lokalu (jest to warunek ustanowienia
    >+ odrebnej wlasnosci)

    No to ktoś tu kłamie :) albo oszukuje :)

    >+ natomiast udzial we wspolwlasnoci nieruchomosci
    >+ gruntowej wraz z pobudowanym na niej budynkiem w ktorej lokal sie znajduje
    >+ lub nieruchomosci budynkowej wraz z udzialem we wspolnosci prawa uzytkowania
    >+ wieczystego gruntu wpisuje sie do KW danego gruntu.

    A jak to się ma do faktu że właściciel lokalu jest "z urzędu"
    współwłaścicielem budynku i członkiem wspólnoty ?
    A... czekaj. ty coś piszesz o budynku na gruncie dzierżawionym
    wieczyście ? Niedawnośmy ustalali że można mieć na nim własny
    budynek. Może *wtedy* ma miejsce taka sytuacja ?
    Wie ktoś ?

    pozdrowienia, Gotfryd