    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 29 Nov 2013 11:38:08 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Abonament za dostęp do serwisu internetowego

    On Fri, 29 Nov 2013, hikikomorisan wrote:

> [...]

    I to jest najważniejsze.
    Zarówno przy sprzedaży *wysyłkowej* (ważne!) towarów jak i przy
    usługach, odpowiednio poz.36 i 37 tabelki w linku niżej.
    "Odbiór osobisty" nie zwalnia (mimo zawarcia umowy "środkami
    komunikacji" oraz przyjęcia zapłaty przelewem), taki dodatek
    do narzekania na absurdologię (niżej).

    To jeszcze nie wszystko :)
    Te przelewy muszą być "powiązywalne" JEDNOZNACZNIE z konkretną
    sprzedażą. Tako rzekł minister.
    Jeśli ktoś widział np. na allegro zastrzeżenie, że w przelewie ma
    być numer transakcji, bo jak nie to sprzedawca zwraca pieniądze
    i odstępuje od umowy, to wynika ono właśnie z tej konieczności.
    Sprawdzić w przepisie:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,2188,,
    ,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-29112012-r-
    w-sprawie.html

    Tak, jeśli coś NIE JEST zwolnione z kasy rejestrującej.

    No i tu jest (od lat) coś, czego nie rozumiem - mianowicie fakt,
    że wypada się zgodzić z tym co napisałeś.
    Absurdalnie, jak ktoś ma 1 000 000 zł przychodu z "tabelki I", to
    spokojnie może wyciągnąć 200 000 zł przychodu spoza tabelek (ale
    z wyłączeniem par.4) i nie mieć kasy, bo mieści się w limicie
    80%, ale jak ma 100% przychodu zwolnionego z rejestracji na kasie
    z "tabelki II" to przy 30 000 przychodu rocznie musi mieć kasę,
    choć może jej cały rok nie używać.

    Absurd w postaci szczytowej, Polska w pigułce.

    > A moze moglby zrobic jakis automat i do kazdej platnosci wystawiac fakture
    > (skoro jest vatowcem)

    Ale faktura tylko w bardzo specyficznych przypadkach zwalnia
    z obowiązku wystawienia paragonu fiskalnego.
    W omawianym przypadku to nic nie zmieni!

    Z grubsza biorąc, "zwolnienie fakturowe" to dwie kategorie:
    - "zamieszkaniowe", czyli zakwaterowanie i wynajem (21, 24 i 25 w tabelce)
    - "duże usługi", czyli takie, że podatnik mieści się w limicie 50 usług
    oraz 25 klientów rocznie (odpowiednio 25 i 10 dla rozpoczynających)

    W innym przypadku NIE MA ZNACZENIA, czy zostanie wystawiona f-ra czy nie!

    Jeśli sprzedaż jest zwolniona z rejestracji na kasie (a z opisu wychodzi,
    że omawiana usługa się załapie), to równie dobrze można ją zaewidencjo-
    nować dowolną metodą. Byleby wypełnić warunki zwolnienia.

    > - po zatwierdzeniu platnosci. Wszedzie na swiecie tak
    > robia - nie pitola sie - receipt lub invoice jest czy chcesz czy nie ;)
    >
    > Dla osoby prywatnej ZTCP to na FV wystarczy imie i nazwisko.
    >
    > Wystawic, wyslac PDF-em, lub dac link do pobrania.

    I to NIC NIE DA!

    > Wszystkie transakcje ofakturowane, nie ma nic do czego ktos by sie
    > przyczepil.

    Kiedy ta faktura nie ma znaczenia *dla obowiązku kasowego* :D

    Obowiązkowe wystawianie f-r ma inną zaletę - pozwala uwolnić się od
    rozstrzygania, czy konkretny nabywca jest podatnikiem (w tym podatnikiem
    zwolnionym), albo jak kto woli, "prowadzi DG w rozumieniu ustawy",
    bo w tym przypadku istnieje obowiązek wystawienia f-ry.
    Ale to nie ma nic do problemu zwolnienia z kasy rejestrującej przy
    sprzedaży dla "fizycznych" :D

    pzdr, Gotfryd