    From: "Michał Gut" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Abonament RTV
    Date: Fri, 19 Feb 2010 10:37:22 +0100
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    telewizja na karte: 120pln rocznie, instalacja i dekoder zalozmy z 500pln
    (zakladajac ze monter bedzie drogi).
    po usrednieniu na 5 lat wyjdzie miesiecznie18,33PLN z uwzglednieniem kosztu
    instalacji.

    minimalna pensja krajowa na łapke teraz jest teraz ponad 1000pln

    wiec PŁATNA telewizja z kilkoma wartosciowymi kanalami kosztuje tyle co:
    2 paczki fajek lub 10 piw z dolnej polki albo 1 paczka fajek i 5 piw
    tanich:)

    wybaczcie ale jesli by zrezygnowac z takiej ilosci uzywek i miec dostep do
    lepszej tv to ja nie rozumiem gdzie problem.

    co do abonamentu rtv mam wyrobione zdanie. srednio mnie kręci finansowanie
    publicznej tv ktora de facto winna sie nazywac telewizją partyjną zarządzaną
    przez kołka z nadania a nie profesjonalistę. a teksty ze "misja", tworzenie
    programow niedochodowych i edukacyjnych iiitd - to puste slowa. Jedyne co
    tvp robi wartosciowego w oczach mnie -widza - to teatr telewizji.

    dlatego uwazam ze abo rtv nie powinno byc tylko powinna byc subwencja dla
    dowolnej stacji na produkcje niedochodowych programow (po uprzednim
    udowodnieniu niedochodowosci) edukacyjnych i kulturalnych. dochodzimy do
    absurdu ze majac firme musze placic za kazdy odbiornik - nawet jesli sluzy
    on do wyswietlania reklam w sklepie, czy do emisji platnych TV jesli bym
    sprzedawal np. cyfre+ czy nke - za ktore to dystrybutor platnych programow
    ZAPLACIL.

    podobne zdanie mam co do zaiksu i tantiem za sluchanie radia. co innego
    komercyjne wykorzystanie utworu a co innego sluchanie upublicznionego utworu
    w radiu ktore zaplacilo za emisje muzyki, a pieniadze zainkasowalo od
    reklamodawcow za to, ze wysluchuje reklam pomiedzy muzyka. w ten sposob
    place za wysluchane utwory wykonawcom. BA! Powinienem byc jesazcze wrecz
    chwalony czy dofinansowany ;) za to ze puszczam publicznie emisje ze stacji
    radiowych - bo to tylk ozwieksza liczbe sluchaczy - reklamobiorców, przez co
    reklamodawca wiecej zaplaci za reklame, stacja wiecej zaplacic bedzie mogla
    za utwór.

    proste? szkoda ze nie do wdrozenia u nas....

    liwiusz nie masz co sie silowac, glowa muru nie przebijesz

    sir