    From: " ML" <o...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 3 pytanka o przepadek komputera
    Date: Sat, 27 Jan 2007 08:50:08 +0000 (UTC)

    Mirek <m...@o...pl> napisał(a):

    > 1. Czy w przypadku wydania wyroku uniewinniającego sąd jednocześnie może
    > swterdzić, że przestępstwo zostało popełnione przez kogoś innego i
    > _zarządzić_przepadem_mienia_? Chodzi o oskarżenie o przyjęcie
    > nielegalnego softu i ew. przepadek komputera z danymi firmowymi,
    > komputer służył mi do pracy.

    Z ustawy o prawie autorskim (art. 121):
    1. W wypadku skazania za czyn określony w art. 115, 116, 117, 118 lub 118^1,
    sąd orzeka przepadek przedmiotów pochodzących z przestępstwa, chociażby nie
    były własnością sprawcy.
    2. W wypadku skazania za czyn określony w art. 115, 116, 117 lub 118, sąd może
    orzec przepadek przedmiotów służących do popełnienia przestępstwa, chociażby
    nie były własnością sprawcy.

    Więc wygląda na to, że tak (zaznaczam, że nie jestem prawnikiem, więc mogę się
    mylić).