  • Data: 2010-05-14 23:57:34
    Temat: Re: 244/1 alkohol i pierwsze zatrzymanie i co dalej
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <g...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:hsjrge$sht$4@news.onet.pl...

    > Napoczatek rozpatrzmy sprawe slusznosci zatrzymania.
    > 1.Jesli ktos jest pijany i nie pamięta zdazenia, to czy moze sie na tej
    > podstawie odwolac co do slusznosci, legalnosci, pawidlowosci zatrzymania ?

    Generalnie bycie pijanym zazwyczaj jest okolicznoscia obciazajaca - choc
    bywaja wyjatki (jak Slawomir W. - syn bylego prezydenta RP).

    > 2. jaki jest termin na odwolanie sie od zatrzymania?

    Odwolywac sie mozna od postanowien i wyrokow. Skoro piszesz te slowa, to
    chyba nie jestes juz zatrzymany, wiec nie ma sie od czego odwolywac.

    > 3. jakiego typu mozna skladac oswiadczenia w zwiazku z zatrzymaniem (na
    > protokole zatrzymania lub w pozniejszym terminie /ilu dni,godzin/) ?
    - nie przychodzi mi nic do glowy

    > 4. czy podczas przesluchania na komisariacie mozna kozystac juz z
    > obecnosci obroncy z urzedu, czy dopiero jak to mowi /art 517i kpk/
    > dopiero przed sadem w postepowaniu przyspieszonym

    Dopiero przed sadem *musi* miec obronce, tak wiec zadac obroncy z urzedu
    mozesz dopiero przed sadem.
    W postepowaniu przygotowawczym mozna wnioskowac o obronce, jesli wykazesz,
    ze Cie nie stac na obronce z wyboru... nie wiem, jak to wyglada w praktyce -
    tym bardziej w postepowaniu przyspieszonym.

    > 5. czy samemu mozna sie bronic nie posiadajac uprawnien i jaki zazwyczaj
    > jest tego efekt w podobnych przypadkach

    Oczywiscie, ze mozna - do bronienia siebie nie musisz miec uprawnien.
    Adwokat jest tylko Twoim pelnomocnikiem i formalnie moze praktycznie to samo
    co Ty, jako podejrzany/oskarzony (nieformalnie moze wiecej, skoro z sedziami
    i prokuratorami moze chla wóde i jezdzi na dziwki).
    Efekty samodzielnej obrony moga byc zapewne rozne...

    > 6 no i chyba najwazniejsze jesli sie zajscia nie pamieta, to czy nalezy
    > sie przyznac do winy np dla zlagodzenia wyroku ?

    Jesli faktycznie narozrabiales, to lepiej sie przyznaj. Jesli nie byles
    dotychczas karany, to moze sad jakos bedzie wyrozumialy. Jak zaczniesz
    filozofowac, to moze Cie sedzia zechce jednak bardziej "nauczyc rozumu"

    Pozdrawiam
    SDD