  • Data: 2005-03-11 15:04:16
    Temat: Re: 22 % podatku na internet
    Od: "kovalek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Onzo" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d0s2f6$dej$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij> napisał
    > wiadomości news:d0rr8s$pdh$4@inews.gazeta.pl...
    >
    > No tak, ale wydaje mi się, że w umowie nie masz ceny brutto tylko netto.
    > Tym
    > bardziej, że usługodawca nie ma wpływu na wielkość VATu. Czyli tak
    > naprawdę
    > cena pozostaje ta sama tylko Ty musisz wiecej oddać pod postacią podatku
    > :(

    A ja mam w umowie taki zapis:

    "cena netto (osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej są
    zwolnione z podatku VAT, w innym przypadku należy doliczyć 22% VAT)"

    Z tego wynika, że podczas podpisywania umowy zostałem poinformowany, iż
    jestem zwolniony z VAT i takiego podatku nie muszę płacić. Nigdzie nie ma
    tekstu w stylu "na dzień dzisiejszy są zwolnione z VAT" czy coś w tym stylu.

    Z drugiej strony to operator leci troche w kulki. Przed 1.01.2005 były
    pakiety 160kbit (za 64zł) i 200kbit (za 80zl). Po 1.01.2005 obydwa te
    pakiety zostaly zwiększone do 256kbit. I teraz ja place 80zl+VAT za pakiet
    256kbit (200-->256) i kolega też ma pakiet 256kbit (160-->256) i płaci
    64zł+VAT. Więc za tą samą usługę płacimy różne ceny.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski