  • Data: 2005-04-25 14:47:18
    Temat: Re: 180 dni zwolnienia ciążowego i co dalej
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "malgos" <M...@t...lodz.pl> napisał w
    wiadomości news:d4iejk$27o$1@korweta.task.gda.pl...
    > Mam pytanie, od 3 miesišca cišzy jestem na zwolnieniu, i teraz
    minęło
    > wlasnie 180 dni i księgowoœc w mojej firmie twierdzi ze nie mogš mi
    dalej
    > placici za zwolnienie bo muszę mieć orzeczenie od lekarza
    Zusowskiego, że
    > rokuje powrót do zdrowia, ponoć ciężarne traktowane œa teraz tak jak
    kazdy
    > inny na zwolnieniu i po pół roku trzeba sie starac o rente.
    > czy ktoœ z Was to przerabiał i jak to było załatwiane w Zusie, ja
    mam
    > jeszcze problem taki ze termin porodu mam za 6 dni wiec nei sadze
    zeby
    > zdšzyla z tymi papierami wszytskimi isc do lekarza prowadzacego do
    Zusu i
    > jesczez tam pewnei na tę komisje sie czeka, co jak ja w międzyczasie
    urodze,
    > na jakiej podstawie lekarz w Zusie stwierdzi czy moje zwolnienie
    bylo
    > zasadne, nie rozumiem zupelnie tego przepisu.

    Zakład pracy powinien był doręczyć Ci wniosek o przedłużenie okresu
    wypłaty zasiłku chorobowego ponad 180 dni i udzielić odpowiednich
    informacji. Taki wniosek doręcza się pracownikowi przed przekroczeniem
    przez niego 120 dni zwolnienia chorobowego.
    Skoro jednak termin porodu jest za kilka dni, to powinnaś złożyć u
    pracodawcy wniosek o udzielenie urlopu macierzyńskiego od dnia
    następnego po wykorzystaniu zasiłku chorobowego (co najmniej 2
    tygodnie urlopu macierzyńskiego można wykorzystać przed porodem i
    lekarz orzecznik ZUS często odmawia ciężarnej przedłużenia wypłaty
    zasiłku chorobowego ponad 180 dni).
    Okres wypłaty zasiłku chorobowego rozpoczętego po 8 lutego br. wynosi
    182 dni i nie podlega przedłużeniu.
    Wniosek o rentę nie może być w tej chwili rozważany.

    wa