-
1. Data: 2006-04-03 20:22:42
Temat: REZYGNACJA z ubezpieczenia
Od: "Lienka" <c...@w...pl>
Dzien dobry,
chcialabym bardzo poprosic o jakakolwiek rade w nastepujacej sprawie:
Niedawno zarezerwowalam dwa bilety lotnicze w firmie Ryan Air.
Rezerwacji osobiscie nie robilam, bo nie posiadam karty kredytowej -
robila ja moja znajoma.
Niestety mimo, ze ja poinformowalam, ze nie potrzebuje ubezpieczenia,
nie zwrocila uwage i zatwierdzila rezerwacje biletow razem z
ubezpieczeniem.
Nastepnego dnia dzwonilam do Ryan Air i chcialam z ubezpieczenia
zrezygnowac. Tam dowiedzialam sie ze to nie jest mozliwe, poniewaz sa
to pieniadze, ktore naleza teraz do firmy ubezpieczeniowej (ELVIA) i
Ryan Air ich juz nie moze ruszac.
Zadzwonilam wiec do Elvii, ale tam dowiedzalam sie, ze to nie oni o tym
decyduja,ale Ryan Air. Zadzwonilam wiec ponownie do Ryan Air a tam
pracownik call center w koncu poszedl porozmawiac z przelozonym i potem
mi powiedzial, ze jednak jest to niemozliwe, bo system te pieniadze nie
pozwoli wyplacic.
Mowil tez cos o tym, ze maja umowy z dwiema firmami ubezpieczeniowymi,
ze jak bym zamowila ubezpieczenie w tej drugiej, to ze tam jest
14dniowy okres wypowiedzenia umowy. Ale ze w tej w ktorej jestem teraz
ja, nie ma zadnej mozliwosci rezygnacji.
Zalezy mi na rezygnacji z kilku powodów:
1. nie nieposiadam drzewka rodzacego banknoty
2. okres ubezpieczenia jest 28 dni a ja+druga osoba wyjezdzamy na 3
miesiace
3. Ta druga osoba jest obywatelem Polski, ale ja jestem ze Slowacji i
wedlug zasad ubezpieczyciela, nie mam w ogole prawa zkorzystac z tego
ubezpieczenia - czyli w moim przypadku zaplacilam dodatkowe pieniadze
za usluge, z ktorej nie moge skorzystac.
Bardzo prosze o informacje czy istnieje uniwersalny okres w ktorym moge
zrezygnowac z umowy o ubezpieczenie. Jesli tak, to prosze o jego
konkretne brzmienie, zebym mogla wznowic rozmowe z Ryan Air na
bardziej wyrownanym poziomie...
Uprzejmie dziekuje za jakiekolwiek rady.
-
2. Data: 2006-04-03 22:38:20
Temat: Re: REZYGNACJA z ubezpieczenia
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Lienka [###c...@w...pl.###] napisał:
Przede wszystkim jakiekolwiek dyskusje przez telefon nie mają sensu. W
tym wypadku wyślij pismo listem poleconym. Zakładając, ze zakup odbył
się drogą elektroniczną na odległość uniwersalnym terminem - moim
zdaniem - jest 10 dni. Wszak polisa jest towarem, jak każdy inny i nie
przychodzi mi do głowy żaden powód, z jakiego to nie miało by
obowiązywać. Dla pewności jednobrzmiące teksty wysłał bym, zarówno do
Ryan Air jaki i Elvia.
-
3. Data: 2006-04-03 22:59:20
Temat: Re: REZYGNACJA z ubezpieczenia
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 03.04.2006 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> Przede wszystkim jakiekolwiek dyskusje przez telefon nie mają sensu. W
> tym wypadku wyślij pismo listem poleconym. Zakładając, ze zakup odbył
> się drogą elektroniczną na odległość uniwersalnym terminem - moim
> zdaniem - jest 10 dni. Wszak polisa jest towarem, jak każdy inny i nie
> przychodzi mi do głowy żaden powód, z jakiego to nie miało by
Art.16.
1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do umów:
[..]
4) ubezpieczenia, w tym o członkostwo w otwartych funduszach emerytalnych,
oraz reasekuracji,
[..]
--
Marcin
-
4. Data: 2006-04-03 23:47:48
Temat: Re: REZYGNACJA z ubezpieczenia
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Marcin Debowski [###a...@I...ml1.net.###] napisał:
> Art.16.
> 1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do
umów:
> [..]
> 4) ubezpieczenia, w tym o członkostwo w otwartych funduszach
> emerytalnych, oraz reasekuracji,
> [..]
No to w takim razie ewentualne rozwiązanie może nastąpić tylko i
wyłącznie za ich przyzwoleniem. nie sądzę, by to miało miejsce.
-
5. Data: 2006-04-04 10:28:03
Temat: Re: REZYGNACJA z ubezpieczenia
Od: "Lienka" <c...@w...pl>
Chcialam wszystkim podziekowac za udzielone informacje. Widze, ze nie
wiele juz w tej sprawie zdolam zrobic...
Do przyszlosci zapamietam na 100% ze najlepiej jak czlowiek sam
osobiscie cos zalatwia lub placi lub rezerwuje, itp..
Zycze wam milego dnia i jeszcze raz dziekuje.
Lienka