  • 1. Data: 2004-10-26 13:50:58
    Temat: Pytanie z zakresu prawa spadkowego
    Od: "Maciej J." <M...@p...pl>

    Cześć.

    A zapisuje testamentowo nieustawowemu spadokobiercy B nieruchomość N.
    B umiera jeden dzień po A. Czy nieruchomość N przypadnie spadkobiercom
    ustawowym A czy B?
    Czy jesli A i B umra jednoczesnie (np. w wypadku) to czy dziedziczą N
    spadkobiercy B czy ustawowi A?
    Jak zabezpieczyć sie przed możliwoscia przejscia spadku w niechciane
    rece gdy przewiduje się, ze osoba, ktorej zapisujemy coś może też umrzeć
    zaraz po nas albo jednoczesnie. Czy mozna napisac w testamencie ...a
    gdyby nie dozyla otwarcia spadku to zapisuje nieruchomość N C? -> czy to
    zabezpiecza przed problemami zwiazanymi z jednoczesna smiercią?

    Dziękuję.

  • 2. Data: 2004-10-26 13:52:57
    Temat: Re: Pytanie z zakresu prawa spadkowego
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Maciej J. pisze:

> [...]
    > rece gdy przewiduje się, ze osoba, ktorej zapisujemy coś może też umrzeć
    > zaraz po nas albo jednoczesnie. Czy mozna napisac w testamencie ...a

    Spadek otwiera sie z chwila smierci spadkodawcy

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-10-26 15:18:00
    Od: "MaciejJ" <M...@p...pl>

    Przepraszam urwało mi-

    ...to wówczas spadek darowuję osobie C. - takie miało być moje pytanie.

  • 4. Data: 2004-10-26 15:50:00
    Od: "Maciej J" <M...@p...pl>

    "Maciej J." <M...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > ...a gdyby nie dozyla otwarcia spadku to zapisuje nieruchomość N C? ->
    > czy to zabezpiecza przed problemami zwiazanymi z jednoczesna smiercią?

    Innymi słowy czy z KC:
    Art. 963. Można powołać spadkobiercę testamentowego na wypadek, gdyby
    inna osoba powołana jako spadkobierca ustawowy lub testamentowy nie
    chciała lub nie mogła być spadkobiercą (podstawienie).

    nie mogła można interpretować jako "nie mogła bo już nie żyła" I skoro
    nie żyje to czy przez podstawienie powodujemy, ze spadek dostaje osoba C
    (podstawiony spadkobierca) czy tez spadkobiercy niezyjacego (to chyba
    nie bo kto nie dozyje otwarcia spadku ten nie dziedziczy na zstepnych z
    wyjatkiem dzieci?)