  • 1. Data: 2007-02-23 18:41:00
    Temat: Pytanie o świadectwo pracy
    Od: "Jan Kowalski" <b...@o...eu>

    Mam taki problem

    W zeszlym roku rozpoczęlam pracę na czas określony, która na dniach wygasa.
    Moja szefowa po prostu stwierdzila, że nie wykonywalam swojej pracy zgodnie
    z jego przewidywaniami, co uważam za krzywdzące, bo obowiązki byly
    wypelniane zgodnie z umową o pracę.

    Już dawno przygotowywalam się do faktu rozstania się z pracodawcą, dlatego
    decyzja ta nie byla dla mnie aż tak porażająca. Mam już furtkę zapasową.

    Pytanie jest następujące: Co pracodawca może napisać w świadectwie pracy??
    Chodzi mi o powód. Czy ma prawo znaleźć się tam klauzula odnośnie w/w
    obowiązków?? Czy też mogą być użyte typowe określenia?? Np. powód ustania
    stosunku pracy: ustala wskutek jej wygaśnięcia.

    Proszę o opinie
    Marta

    Piszę z konta mojego męża, proszę nie odnosić się do plci nadawcy

  • 2. Data: 2007-02-23 18:46:22
    Temat: Re: Pytanie o świadectwo pracy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jan Kowalski napisał(a):

> [...]
    > Moja szefowa po prostu stwierdzila, że nie wykonywalam swojej pracy zgodnie
    > z jego przewidywaniami, co uważam za krzywdzące, bo obowiązki byly

    Niech sobie szefowa pogada. Co ci to szkodzi?

    > Już dawno przygotowywalam się do faktu rozstania się z pracodawcą, dlatego
    > decyzja ta nie byla dla mnie aż tak porażająca. Mam już furtkę zapasową.

    Nie napisałeś o żądnej jej decyzji ??!

    > Pytanie jest następujące: Co pracodawca może napisać w świadectwie pracy??

    To co przewidują przepisy prawa pracy.

    > Chodzi mi o powód.

    Jak znów powód? Skoro była to umowa terminowa to musi ci napisać że
    stosunek pracy ustał z uwagi na upływ czasu na który umowa była zwarta,
    lub cos w tym stylu.

    > Czy ma prawo znaleźć się tam klauzula odnośnie w/wobowiązków??

    Że źle pracowałaś? Nie.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-02-23 19:12:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:erncfl$shm$1@news.onet.pl Jan Kowalski
    <b...@o...eu> pisze:

    > Pytanie jest następujące: Co pracodawca może napisać w świadectwie pracy??
    To co przewiduje art. 97 §2 KP oraz Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki
    Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa
    pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz. U. Nr 60 z 30
    maja z 1996 r., poz. 282 oraz
    Dz. U. Nr 214 z 17 grudnia 2002 r., poz. 1809)
    http://www.dymek.martel.pl/prawo_pracy/praca/Akty/sw
    i0307.html

    > Chodzi mi o powód. Czy ma prawo znaleźć się tam klauzula odnośnie w/w
    > obowiązków??
    Nie. W razie czego przysługuje wystąpienie o sprostowanie treści.

    > Czy też mogą być użyte typowe określenia?? Np. powód ustania
    > stosunku pracy: ustala wskutek jej wygaśnięcia.
    Nie. Twoja umowa o pracę nie wygaśnie, tylko się rozwiąże (no chyba, że np.
    jutro dostaniesz dyscyplinarkę).

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-02-23 22:18:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Nie. Twoja umowa o pracę nie wygaśnie, tylko się rozwiąże (no chyba, że
    > np. jutro dostaniesz dyscyplinarkę).

    Wiem że się czepiam :), ale brak logiki rzuca mi sie od razu w oczy.
    Tak zwana "dyscyplinarka" też skutkuje rozwiązaniem umowy o pracę (art.
    30 §1 pkt. 3), nie wygaśnięciem, czy czymkolwiek innym.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 5. Data: 2007-02-23 23:57:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ernpfj$hm$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Wiem że się czepiam :),
    Widzę.

    > ale brak logiki rzuca mi sie od razu w oczy.
    > Tak zwana "dyscyplinarka" też skutkuje rozwiązaniem umowy o pracę (art. 30
    > §1 pkt. 3), nie wygaśnięciem, czy czymkolwiek innym.
    A teraz przeczytaj to tak: jej umowa nie wygaśnie tylko się rozwiąże (z
    upływem okresu na jaki została zawarta).
    Chyba, że jej jutro dadzą art. 52 - wówczas nie zdąży sie rozwiązać z
    upływek okresu na jaki została zawarta.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-02-24 05:11:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > upływem okresu na jaki została zawarta).
    > Chyba, że jej jutro dadzą art. 52 - wówczas nie zdąży sie rozwiązać z

    Jasne ;)Tylko teraz całe zdanie w nawiasie.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com