-
1. Data: 2006-10-02 09:41:02
Temat: Pytanie dot. ustawy o zużytym sprzęcie elektronicznym
Od: "Michal Z." <i...@s...com.pl>
Witam,
W związku z tym że dziś mija termin rejestracji w GIOŚ zgodnie z Dz.U.
180/2005 poz.1495 - Ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym,
mam dwa pytania od strony praktycznej.
Jako jednoosobowa firma informatyczna, która sprzedaje sprzęt komputerowy
(sprzedawca detaliczny), rozumiem, że podlegam obowiązkowi rejestracji w
rejestrze przedsiębiorców i organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i
elektronicznego, jako tzw. zbierający sprzęt.
W związku z tym:
1. Co powinienem wpisać we wniosku, część III. Informacje o decyzjach
związanych z gospodarką odpadami? Czy powinny być tu umowy z firmami
recyclingowymi? A jeśli takich umówi jeszcze nie mam?
2. Jaką opłatę powinienem uiścić - z informacji zamieszczonych na stronie
internetowej ( http://www.gios.gov.pl/index7.php?temat=173 ) wynika, że
tylko "Wprowadzający sprzęt" wnoszą opłatę rejestracyjną, a pozostali nie.
Ustawa jednak czegoś takiego nie przewiduje. Jaki jest stan faktyczny?
Będę zobowiązany za szybką odpowiedź :-)
Pozdrawiam
Michał Z.
Najnowsze w dziale Prawo
-
Startup a ochrona własności intelektualnej. O czym pamiętać?
-
Ustawa o odpadach i recyklingu. Co jest odpadem, a co nie jest w świetle prawa?
-
Sygnaliści w firmach - jak stworzyć skuteczny system zgłaszania nieprawidłowości?
-
Dlaczego linie lotnicze odmawiają wypłaty odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot?