  • 1. Data: 2005-12-25 15:45:29
    Temat: Pytanie do znawców kodeksu drogowego
    Od: "AB" <a...@o...pl>

    Załóżmy, że mamy skrzyżowanie prostopadłe gdzie jezdnia N-S jest
    dwukierunkowa, rozdzielona pasem zieleni i torowiskiem tramwajowym. Jezdnia
    W-E jest jednokierunkowa (ruch odbywa się w stronę W). Pierwszeństwo ma
    jezdnia N-S. Jadąc ze strony S mamy nakaz jazdy prosto. Dodatkowo na W-E
    mamy przejście dla pieszych (zebrę) bez sygnalizacji świetlnej.

    Kierujemy pojazdem samochodowym i jesteśmy na tym skrzyżowaniu jedyny
    uczestnikiem ruchu. Pieszych również nie ma. Jedziemy od strony S w kierunku
    na N, mijamy skrzyżowanie, zatrzymujemy się, włączamy prawy kierunkowskaz i
    cofamy wjeżdżając tyłem w jezdnię E cofamy jeszcze 30 metrów i jesteśmy
    przed zebrą. Następnie przejeżdżamy na wprost w kierunku W.

    Czy taki manewr jest dozwolony?

    Pozdrawiam,
    Al.

  • 2. Data: 2005-12-25 16:38:26
    Temat: Re: Pytanie do znawców kodeksu drogowego
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    AB wrote:
> [...]
    > cofamy wjeżdżając tyłem w jezdnię E cofamy jeszcze 30 metrów i jesteśmy
    > przed zebrą. Następnie przejeżdżamy na wprost w kierunku W.

    zakaz cofania na skrzyżowaniach podejrzewam jeszcze w prawie o ruchu
    drogowym jest.

  • 3. Data: 2005-12-25 16:44:53
    Od: "AB" <a...@o...pl>

    > zakaz cofania na skrzyżowaniach podejrzewam jeszcze w prawie o ruchu
    > drogowym jest.

    no co ty? zakazu cofania na skrzyżowaniu nie ma.

    -al

  • 4. Data: 2005-12-25 18:19:47
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik AB <a...@o...pl>
    w wiadomości <news:domeqs$dt4$1@news.onet.pl> wstukał:

    > Załóżmy, że mamy skrzyżowanie prostopadłe gdzie jezdnia N-S jest
    > dwukierunkowa, rozdzielona pasem zieleni i torowiskiem tramwajowym.

    Czyli dwie jezdnie jednokierunkowe.

    > Jezdnia W-E jest jednokierunkowa (ruch odbywa się w stronę W).
    [...]
> [...]
    > na N, mijamy skrzyżowanie, zatrzymujemy się, włączamy prawy kierunkowskaz i

    Założyłbym sie, że tam B-2 stoi? ;)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2005-12-25 21:02:59
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > zakaz cofania na skrzyżowaniach podejrzewam jeszcze w prawie o ruchu drogowym
    > jest.

    Sprawdź w tytule wątku czy spełniasz kryteria;)))

  • 6. Data: 2005-12-25 22:46:53
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    AB napisał(a):
> [...]
    > jezdnia N-S. Jadąc ze strony S mamy nakaz jazdy prosto. Dodatkowo na W-E
    > mamy przejście dla pieszych (zebrę) bez sygnalizacji świetlnej.

    jesli dobrze zrozumialem to chcesz cofac na jezdni jednokierunkowej.
    Wiec taki manewr nie jest dozwolony bo jest to juz jazda pod prad.

    Jacek

  • 7. Data: 2005-12-25 23:34:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    castrol napisał(a):
    > Wiec taki manewr nie jest dozwolony bo jest to juz jazda pod prad.

    A który to artykuł zabrania cofania na jezdniach jednokierunkowych? Nie
    pomyliło Ci się przypadkiem z zawracaniem? :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2005-12-25 23:39:38
    Od: "AB" <a...@o...pl>

    > jesli dobrze zrozumialem to chcesz cofac na jezdni jednokierunkowej.
    > Wiec taki manewr nie jest dozwolony bo jest to juz jazda pod prad.

    Jaka jazda pod prąd? Wolno cofac na jednokierunkowej z zastrzeżeniem, że nie
    blokuje to ruchu, a założyliśmy, że nikogo tam nie ma.

    -Al

  • 9. Data: 2005-12-26 00:03:40
    Od: "AB" <a...@o...pl>

    > Czyli dwie jezdnie jednokierunkowe.
    Dokładnie tak. Czy to coś zmiania?

    > Założyłbym sie, że tam B-2 stoi? ;)
    No oczywiście, jak zawsze przy wylocie jednokierunkowej na skrzyżowanie :)
    Zastanawiam się, czy to jest w ogole argument zabraniający takiego manewru
    nawet dla cofających? I jeśli tak, to czy jest jedynym. Czemu zawsze w
    takiej sytuacji stawia sie ten znak po lewej stronie?

    -al

  • 10. Data: 2005-12-26 00:05:57
    Od: "AB" <a...@o...pl>

    Ok, rozumiem - kwestia formalana.