eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPytanie do egzaminu testowego - zbycie nieruchomosci w spolce kapitalowej - prosze o pomoc. › Pytanie do egzaminu testowego - zbycie nieruchomosci w spolce kapitalowej - prosze o pomoc.
    From: "_Marcin_" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pytanie do egzaminu testowego - zbycie nieruchomosci w spolce kapitalowej -
    prosze o pomoc.
    Date: Tue, 11 Sep 2007 11:52:55 +0200

    Jest to jedno z pytan ktore moga nas spotkac na egzaminie dla czlonków rad
    nadzorczych. W odpowiedziach mam ABCD, ale mam powazne wątpliwosci co do D.

    Jesli ktos wypowie sie co o tym sadzi to bede wdzieczny.

    Pozdrawiam

    Marcin

    A oto pytanie:

    Do zbycia nieruchomości w spółce kapitałowej wymagana jest zgoda:

    a) walnego zgromadzenia, chyba że statut stanowi inaczej,

    b) zgromadzenia wspólników, jeśli umowa spółki nie stanowi inaczej,

    c) rady nadzorczej, jeśli statut tak stanowi,

    d) zarząd może dokonać zbycia samodzielnie, chyba że co innego wynika ze
    statutu lub umowy spółki.