  • 41. Data: 2010-08-05 10:40:52
    Temat: Re: Pusta koperta zamiast pisma w środku
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

    > Jeżeli przed sądem stanie A i B, A będzie twierdził że wysłał dokument
    > zawinięty w kopertę, zaś B będzie twierdził że dostał pustą kopertę po
    > czym ją wyrzucił (ewentualnie także telefonicznie dowiedział się od A że
    > to pomyłka) ...
    >
    > ... to mam duże wątpliwości czy sąd na pewno da wiarę A. Jednak bazując
    > na doświadczeniu życiowym, B zachował się normalniej :).

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/21255,list_p
    olecony_nie_gwarantuje_doreczenia_dokumentu.html

    "Jeżeli pismo zginie w urzędzie skarbowym, to podatnik musi udowodnić,
    że koperta nie była pusta"

    Powodzenia ;)

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2010-08-05 10:50:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > ... to mam duże wątpliwości czy sąd na pewno da wiarę A.

    da lub nie to sie okaze, natomiast wywalajac potencjalna pusta koperte,
    dziala na swoja niekorzysc

  • 43. Data: 2010-08-05 11:01:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2010, SQLwiel wrote:

    > Wysłać z ZPO. (Wiem, jak się uprze, to nie przyjmnie). Pozostaje
    > wręczenie przez posłańca przy świadkach. Posłaniec musi zapytać "Pan Jan
    > Kowalski?" i po pozytywnej odpowiedzi - wręczyć. Owszem. Pozostaje
    > wątpliwość "co wręczył". Więc może odczytać?

    Akurat to jest wykonalne - wręczyć w obecności notariusza notarialny
    odpis treści.
    Tyle, że mowa była o *usłudze* organizowanej przez "kogoś" :D
    Ile by to kosztowało?

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2010-08-05 12:11:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-05 12:40, Liwiusz pisze:

    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/21255,list_p
    olecony_nie_gwarantuje_doreczenia_dokumentu.html

    > "Jeżeli pismo zginie w urzędzie skarbowym, to podatnik musi udowodnić,
    > że koperta nie była pusta"

    Jestem prawie pewien, że US w przypadku otrzymania pustej kartki papieru
    nie omieszka tego odnotować w książce korespondencji przychodzącej, a
    kto wie, czy nawet nie zadzwoni do nadawcy z prośbą o wyjaśnienie. ;)

    --
    spp

  • 45. Data: 2010-08-05 12:18:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    spp pisze:

    > No właśnie - listu o nieznanej zawartości. :)
    > Tyle, że wróciliśmy do postu otwierającego wątek.
    > To nadawca ma problem. :(

    Tak na marginesie: czy czasem potwierdzenie nadania poleconego nie
    zawiera wagi?

  • 46. Data: 2010-08-05 12:29:14
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-05 14:18, Andrzej Lawa pisze:

    > Tak na marginesie: czy czasem potwierdzenie nadania poleconego nie
    > zawiera wagi?

    Czasami tak, czasami nie - zwłaszcza jak sam ofrankujesz to już im się
    nie chce sprawdzać.
    Zresztą - co to zmienia? "Tyle ważyły ulotki jakie przyszły w tej
    kopercie - nadawca musiał się pomylić i przysłał spam listem poleconym -
    pewnie to niby wezwanie wysłał komuś innemu jako ofertę". ;)

    --
    spp

  • 47. Data: 2010-08-05 13:21:55
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Szczególnie, jak Twój sąsiad podpisze się na zwrotce kulfonami jako "Liwiusz", masz w
    sądzie prze...ne .
    No, zawsze możesz wnieść powództwo przeciwegzekucyjne ;-)

    -----

  • 48. Data: 2010-08-05 14:42:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Franek pisze:

    > Mam pytanie, co zrobić jak komuś wysyłam listem poleconym wypowiedzenie umowy,
    > a ta osoboa po odbiorze poczty mówi mi że nie dostała żadnego pisma tylko
    > pustą kopertę? Trudny temat.

    Czemu od razu trudny temat.
    W takiej sytuacji jako wypowiadający masz wygraną sprawę. Logicznie
    rzecz biorąc nie ma interesu by wysyłać pustą kopertę bez wypowiedzenia
    skoro dążysz do rozwiązania umowy. To druga strona ma interes w tym żeby
    wypowiedzenia nie dostać , więc niech ona udowodni że to było puste (w
    domyśle że wysłałeś pustą kopertę przez pomyłkę - bo to jedyne logiczne
    wyjaśnienie może być). Zasady doświadczenia życiowego oraz zasady
    współżycia społecznego wskazują że jeśli strony mają ze sobą jakieś
    stosunek pracy to w przypadku otrzymania pustej koperty wypadałoby
    spytać o co chodzi drugiej stronie. Skoro strona która jak twierdzi
    otrzymała od ciebie pustą kopertą nie zainteresowała się tym faktem to
    trudno jej uwierzyć.

    --
    @2009 Johnson

  • 49. Data: 2010-08-05 15:53:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Akurat to jest wykonalne - wręczyć w obecności notariusza notarialny
    > odpis treści.
    > Tyle, że mowa była o *usłudze* organizowanej przez "kogoś" :D
    > Ile by to kosztowało?

    a skąd ty byś wziął tam notariusza ?
    Przeceiż oni tyłka z miejsca nie ruszą.

  • 50. Data: 2010-08-05 16:14:42
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-05 17:53, witek pisze:

    > a skąd ty byś wziął tam notariusza ?
    > Przeceiż oni tyłka z miejsca nie ruszą.

    Poszukaj lepszego, ten Twój robi Cię w bambuko.

    --
    spp