    From: _PepeR_ <p...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Publiczna publikacja zdjec na stronie WWW
    Date: Wed, 9 Oct 2002 23:48:11 +0200

    Witam
    Nie jestem zbyt biegly w prawie, ale pare osob zaczelo poddawac w
    watpliwosc legalnosc moich dzialan. A o chodzi o 2 przypadki:

    1) Mam swoja prywatna strone WWW. Umieszczam m.in. na niej zdjecia
    zrobione przezemnie, m.in. na obozie organizowanym przez instytucje
    panstwowa.
    a) Czy mam obowiazek podawac nazwe tej instytucji?
    b) Czy musze miec zgode pozostalej kadry tego obozu aby podac z imienia
    i nazwiska, ze uczestniczyli w nim i na jakiej funkcji? Moze wogole bez
    ich zgody nie moge publikowac ich twarzy (co byloby absurdem)?

    2) Kopie moich zdjec umieszcza za moja zgoda moj znajomy na swoim
    serwisie, ktory ma charakter komercyjny (ja z tego tytulu nie ponosze
    zadnych zyskow).
    a) Czy musze miec zgode instytucji na publikacje tam tych zdjec
    zrobionych w osrodku lub/i w czase obozu organizowanego przez nia?
    b) Czy musi widniec informacja, ze zdjecia pochodza z turnusu
    organizowanego przez ta instytucje?
    c) Czy sa jakies ograniczenia w publikowaniu danych personalnych osob
    uczestniczacych w tym obozie?

    Bede bardzo wdziecznyza pomoc i odeslanie do odpowiednich aktow prawnych
    (prosilbym o podanie w miare mozliwosci konkretnych paragrafow a nie
    calych ustaw jezeli to mozliwe).

    Piotr '_PepeR_' Wojciechowski | "The trouble with being a god is that
    ICQ: 37433665 GG: 484520 | you've got no one to pray to"
    http://info.wsisiz.edu.pl/~peper | -- (Terry Pratchett, Small Gods)