  • 1. Data: 2007-04-18 19:26:07
    Temat: Przejecie w zlej wierze
    Od: haste <h...@g...nospam.com>

    Kolejne moje pytanie dotyczny rowniez gruntu (pewnej dzialki - nie tej
    samej co w poscie powyzej).
    Place (tzn. moja siostra) juz prawie 25 lat podatki za pewna dzialke,
    jest ona zapisana na 2 osoby - jedna zmarla bez testamentu jakies 7 lat
    temu, druga to moja siostra.
    Oczywiscie osoby ze strony zmarlej nie interesuja sie ta nieruchomoscia
    (pewnie do czasu), jednak szukanie prawie 9 ludzi jest conajmniej
    nierealne do wykonania.
    Moje pytanie dotyczy przejecia dzialki w tzwn. "złej wierze".
    Jak wyglada to od strony formalnej (25 lat mija w maju 2008 roku). Od
    czego zaczac i jakie moga mnie spotkac klopoty przy przejmowaniu
    dzialki (niecale 25 regularnie placonych podatkow, ustanowiona
    wspolwlasnosc - z niezyjaca bez testamentu)?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-04-19 07:42:44
    Temat: Re: Przejecie w zlej wierze
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "haste" <h...@g...nospam.com> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie osoby ze strony zmarlej nie interesuja sie ta nieruchomoscia
    > (pewnie do czasu), jednak szukanie prawie 9 ludzi jest conajmniej
    > nierealne do wykonania.

    nie musisz ich szukac, przy sprawach o zasiedzenie obligatoryjnym jest
    danie 2 ogloszen w 2 ogolnopolskich dziennikach

    > Moje pytanie dotyczy przejecia dzialki w tzwn. "złej wierze".
    > Jak wyglada to od strony formalnej (25 lat mija w maju 2008 roku).

    no i tu masz pierwszy problem, bo przy zasiedzeniu w "zlej wierze"
    potrzebujesz 30 lat

    pytanie zatem na jakiej podstawie ty ta ziemie uzytkujesz, to znaczy jak
    wszedles w jej "posiadanie" bo od tego zalezy dobra lub zla wiara

    co dalej, jakie czekaja cie problemy teo sam jeszcze nie wiem bo mnie
    podobna batalia bedzie czekac prawdopodobnie w przyszlym roku, ale moze
    cos ktos ciekawego napisze

  • 3. Data: 2007-04-19 11:29:19
    Od: haste <h...@g...nospam.com>

    szerszen napisał(a):
    > nie musisz ich szukac, przy sprawach o zasiedzenie obligatoryjnym jest
    > danie 2 ogloszen w 2 ogolnopolskich dziennikach

    OK

    > no i tu masz pierwszy problem, bo przy zasiedzeniu w "zlej wierze"
    > potrzebujesz 30 lat

    To nie jest do konca takie zwykle zasiedzenie, moja siostra jest
    wlascicielem prawnym (na na to papier) 1/2 tej dzialki - ale placi
    podatki za calosc.

    > pytanie zatem na jakiej podstawie ty ta ziemie uzytkujesz, to znaczy jak
    > wszedles w jej "posiadanie" bo od tego zalezy dobra lub zla wiara

    J/W zyjaca mama przepisala mojej 1/2 (swoja czesc)

    > co dalej, jakie czekaja cie problemy teo sam jeszcze nie wiem bo mnie
    > podobna batalia bedzie czekac prawdopodobnie w przyszlym roku, ale moze
    > cos ktos ciekawego napisze

    Ja tez czekam...na info

  • 4. Data: 2007-04-19 11:44:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To nie jest do konca takie zwykle zasiedzenie, moja siostra jest
    > wlascicielem prawnym (na na to papier) 1/2 tej dzialki - ale placi
    > podatki za calosc.

    no wiec tak, jesli chodzi o czesc twojej siostry, to mozna zalatwic to na
    zasadzie darowiny, wtedy nie ma zadnych problemow, lub zasiedzenia w
    dobrej wierze jesli siostra nie ma nic przeciwko - co bylo by bez sensu,
    jesli chodzi o ta druga czesc to zasiedzenie w zlej wierze, przynajmniej
    ja tak rozumiem definicje zlej lub dobrej wiary