  • 1. Data: 2004-09-10 09:16:20
    Temat: Przedawnienie
    Od: "misiek " <m...@g...pl>

    Wiem, że było, ale przeczytałem i nie znalazłem odpowiedzi.
    Firma windykacyjna ściga mnie za dług z tytułu abonamentu z Canal+
    Termin wymagalny to 2000-09-29, od tego dnia liczą odsetki.
    Czy ja dobrze rozumiem, że tutaj przedawnienie mija po 2 latach?
    wierzyciel to firma, a dłużnik osoba prywatna, zaległość za abonament, a więc
    opłat okresowych.
    Pozdro

  • 2. Data: 2004-09-10 10:03:57
    Temat: Re: Przedawnienie
    Od: "Robert.Detzner" <m...@n...pl>

    Misiek

    w tym przypadku kazde roszczenie przedawnia sie osobno Osobno roszczenie
    glowne, osobno kazda z odsetek za miesiac.
    Roszczenia przedawniaja sie z uplywem lat 10, a te zwiazane z prowadzeniem
    dzialalnosci gospodarczej i roszczenia okresowe przedawniaja sie z uplywem
    lat 3

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2004-09-10 10:17:31
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    prowadzeniem
    > dzialalnosci gospodarczej i roszczenia okresowe przedawniaja sie z

    To reguła ogólna - są jeszcze przepisy szczególne (np. skracające
    termin przedawnienia poniżej 3 lat)
    Istotne może więc być czego dokładnie i na jakiej podstawie żąda
    druga strona

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-09-10 10:33:36
    Od: "misiek " <m...@g...pl>

    Robert.Detzner <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > dzialalnosci gospodarczej i roszczenia okresowe przedawniaja sie z uplywem

    Dziękuję za szybką informację
    Ale to roszczenie wynika z ich działalności gospodarczej i też było
    roszczeniem okresowym - abonament.