  • Data: 2010-10-28 10:12:34
    Temat: Przedawnienie ?
    Od: "NieJorgnijSię" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Złożyłem pozwew w sądzie o zapłatę odszkodowania za zniszczenie samochodu na
    parkingu strzeżonym płatnym. Po odwołaniu parkingu była rozprawa,
    przesłuchałem świadków, termin odroczono na koniec lisopada. Dziś otrzymuję
    z sądu następujace pismo:

    Załącznik do protokołu Rozprawy z dn. .....

    W nawiązaniu do rozprawy (ciach) zgłaszam zarzut przedawnienia roszczenia.

    Roszczenie powoda jest przedawnione. Przedawnienie 2 letnie obejmuje
    roszczenie z uwagi na treść art 750 w zw. z art. 751 KPC. Pogląd o
    odpowiednim zastosowaniu do umowy przechowania 2 letniego terminu został
    podzielony przez sąd Najwyższy w wyroku z dn 17.05.1999 r I PRN 14/95
    OSNAPiUS nr 21 poz. 263.

    _________

    A mnie każdy prawnik z którym konsultowałem sie przed napisaniem pozwu
    przekonywał, że tego typu roszczenia mają 10 letnie przedawnienie. Co o tym
    sądzicie?