  • 1. Data: 2007-01-08 21:45:09
    Temat: Proszę o wykładnię - umowa prywatna a działalnośc gospodarcza
    Od: "eMisiek" <e...@g...pl>

    Dzień dobry.

    Proszę o odpowiedź na pytanie o możliwośc podpisania umowy o dzieło w sytuacji
    gdy prowadzę działalnośc gospodarczą (zwykłe zgłoszenie, jednoosobowa
    działalność).

    Chodzi mi o to, że napisałem nini poradnik, który jest sprzedawany w
    Internecie. Jeśli podpiszę umowe jako firma czeka mnie VAT 22% oraz 19
    dochodowego, w sumie 41%.

    Czy istnieje możliwośc prawna podpisania innej umowy - np z tytułu czegoś
    związanego z prawami autorskimi? Np wielomiesięczna umowa (chyba w takiej
    sytuacji nie może być umowa o dzieło bo jak sądzę ta ma charakter jednorazowy).

    Interesują mnie prawa autorskie - po pierwsze jestem autorem, po drugie chyba
    w tej sytuacji podatek jest znacznie niższy...

    Z góry dziekuję!!!

    D. Świerk

  • 2. Data: 2007-01-09 02:52:39
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "eMisiek" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi mi o to, że napisałem nini poradnik, który jest sprzedawany w
    > Internecie. Jeśli podpiszę umowe jako firma czeka mnie VAT 22% oraz 19
    > dochodowego, w sumie 41%.

    VAT = podatek od wartosci dodanej . Umowa na kwote X w przypadku DG kwota
    naleznosci plus VAT .
    W przypadku praw autorskich - 50 % kosztow uzyskania przychodu w formie
    zryczaltowanej , nie dotyczy DG

  • 3. Data: 2007-01-09 09:38:57
    Temat: Re: Proszę o wykładnię - umowa prywatna a działalnośc gospodarcz
    Od: "Dariusz Świerk" <e...@N...gazeta.pl>

    OK. dzięki Jacku za odpowiedź!

    A czy zawieranie takiej umowy, w przypadku gdy prowadzę działalność jest w
    myśl obecnych przepisów OK? Kiedyś tak było na 100%, ale w Polsce wszystko się
    zmienia i nigdy nie można byc niczego pewnym.

    Dziękuje i pozdrawiam

    D. Ś.

  • 4. Data: 2007-01-09 11:55:29
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "Dariusz Świerk" <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    się
    > zmienia i nigdy nie można byc niczego pewnym.

    Jezeli przedmiot umowy ( sprzedaz praw ) jest zwiazany z twoja DG to nie
    mozesz , jezeli to zupelnie inna bajka musisz dokladnie sprawdzic . Bo jak
    to z Zytami bywa moze byc roznie :))

    J.