  • 1. Data: 2004-06-20 10:03:39
    Temat: Prosba o porade - wadliwa seria
    Od: Rojbert <u...@p...onet.pl>

    Witam Szanowne Grono,
    Czy byby kotos tak uprzejmy i poradzil jak 'ugryzc' moj problem?
    Dnia 01.06.2004 zakupilem myszke optyczna Logitech MX510, jest to
    produkt bardzo drogi i kierowany do uzytkownikow wymagajacych produktow
    na najwyzszym poziomie. Niestety jak sie okazuje, myszka (a dokladnie
    jej uklad optyczny) emituje staly, bardzo dokuczliwy dzwiek o wysokiej
    czestotliwosci i sporym natezeniu, ktory zdaje sie nasilac. Z opinii
    uzytkownikow usenetu wynika, iz wszystkie myszki z tej serii maja
    wspomniana wade. Chcialbym prosic sprzedawce o wymiane obecnego modelu
    na wyzszy (oczywiscie ze stosowna doplata) pozbawiony wspomnianej wady,
    ale podejrzewam ze zostanie potraktowane to jako moje 'widzimisie' i
    sprzedawca nie pojdzie mi na reke.

    I teraz mam pytanie. Czy istnieja jakies warunki prawne pomocne w
    podobnych sytuacjach?

    Niestety, brak czasu pozwala mnie posiedziec przy komputerze w porach
    pozno-wieczornych, a wspomniana dolegliwosc staje sie wtedy bardzo
    dokuczajaca.

    --
    pozrdawiam,
    rojbert

  • 2. Data: 2004-06-20 11:12:26
    Temat: Odp: Prosba o porade - wadliwa seria
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Rojbert <u...@p...onet.pl> w wiadomooci do
    grup dyskusyjnych napisał:cb3ndm$443$...@o...futuro.pl...
> [...]
    >
    > Niestety, brak czasu pozwala mnie posiedziec przy komputerze w porach
    > pozno-wieczornych, a wspomniana dolegliwosc staje sie wtedy bardzo

    ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej

    Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupujacego, jezeli towar konsumpcyjny
    w chwili jego wydania jest niezgodny z umowa; w przypadku stwierdzenia
    niezgodnosci przed uplywem szesciu miesiecy od wydania towaru domniemywa
    sie, ze istniala ona w chwili wydania.

    2. W przypadku indywidualnego uzgadniania wlasciwosci towaru konsumpcyjnego
    domniemywa sie, ze jest on zgodny z umowa, jezeli odpowiada podanemu przez
    sprzedawce opisowi lub ma cechy okazanej kupujacemu próbki albo wzoru, a
    takze gdy nadaje sie do celu okreslonego przez kupujacego przy zawarciu
    umowy, chyba ze sprzedawca zglosil zastrzezenia co do takiego przeznaczenia
    towaru.

    3. W przypadkach nieobjetych ust. 2 domniemywa sie, ze towar konsumpcyjny
    jest zgodny z umowa, jezeli nadaje sie do celu, do jakiego tego rodzaju
    towar jest zwykle uzywany, oraz gdy jego wlasciwosci odpowiadaja
    wlasciwosciom cechujacym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie
    przyjmuje sie, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczacym towaru tego
    rodzaju, opartym na skladanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy,
    producenta lub jego przedstawiciela; w szczególnosci uwzglednia sie
    zapewnienia, wyrazone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszace sie do
    wlasciwosci towaru, w tym takze terminu, w jakim towar ma je zachowac.

    Mozesz probowac z pkt 3, ze wlasciwosci myszy sa na tyle uciazliwe, ze nie
    opowiada zwyklym oczekiwaniom co to towaru tego rodzaju.

    Ale pod warunkiem, ze nie wiedziales o tej wlasciwosci myszy (sprzedawca Cie
    tez nie uprzedzil) - Art. 7. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodnosc towaru
    konsumpcyjnego z umowa, gdy kupujacy o tej niezgodnosci wiedzial lub,
    oceniajac rozsadnie, powinien byl wiedziec.-

    Mozna rzadac naprawy (nic nie zmieni) albo wymiany na nowa (tez nic nie
    zmieni) ? - bo taki model myszy, tak?

    Art, 8.pkt 4. Jezeli kupujacy, z przyczyn okreslonych w ust. 1, nie moze
    zadac naprawy ani wymiany albo jezeli sprzedawca nie zdola uczynic zadosc
    takiemu zadaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narazalaby
    kupujacego na znaczne niedogodnosci, ma on prawo domagac sie stosownego
    obnizenia ceny albo odstapic od umowy; od umowy nie moze odstapic, gdy
    niezgodnosc towaru konsumpcyjnego z umowa jest nieistotna. Przy okreslaniu
    odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzglednia sie rodzaj towaru i cel
    jego nabycia.

    Ale moze byc ciezko. Jesli reklamacja by sie udala, oznaczaloby to wlasciwie
    ze kazda mysz z tej partii ma po prostu wade
    i wszystkie powinny trafic do kosza.

    Popytaj u swojego powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumentow.

    pozdrawiam
    mdr

  • 3. Data: 2004-06-20 11:14:11
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

> [...]
    > jej uklad optyczny) emituje staly, bardzo dokuczliwy dzwiek o wysokiej
    > czestotliwosci i sporym natezeniu, ktory zdaje sie nasilac.

    Jesli mozna to zakwalifikowac za niezbezpieczna dla zdrowia konsumenta to
    otwieraja sie nowe mozliwosci...

    Mozesz tez zglosic problem w www.uokik.gov.pl ,
    odpisywali do ok. 2 tygodni

    mdr

  • 4. Data: 2004-06-20 11:18:51
    Temat: Re: Odp: Prosba o porade - wadliwa seria
    Od: viki <a...@s...tego.maila.pl>

    nie sadze by przy tak renomowanym produkcie zastosowanie zwyklej gwarancji
    nie rozwiazalo problemu
    mi piszczal monitor nec lcd
    pojechal na gwarancje wymienili caly uklad zasilajacy i juz jest cisza
    wysylke poprzedzilem bardzo mila korespondencja z serwisantem (css-beskidy)
    z ktorej jasno wynikalo ze uciazliwy dzwiek jest powodem uznania gwarancji
    i naprawy. To sie potwierdzilo. Wiec moze zamiast bic sie od razu
    ze sprzedawca nalezy wykorzystac przyslugujace prawa
    pozdrawiam
    --
    JFK

  • 5. Data: 2004-06-21 19:26:58