    From: "Rafał Milner" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prośba o poradę prawniczą (kazusik)
    Date: Tue, 19 Nov 2002 22:58:07 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc134.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

    Cześć wszystkim grupowiczom. Na początku mojego maila chciałbym prosić was o
    poważne podejście do sprawy i powiem szczerze że na to liczę. Chyba każdy
    nie lubi dostawać maili kompletnie od czapy które kompletnie nie rozwiązują
    sprawy ale powodują jeszcze większe rozdrażnenie. Dobra starczy tego wstępu.
    Sprawa jest następująca: zaczęła się ona banalnie. Rok temu z powodu braku
    pieniędzy ja i moja dziewczyna (wtedy teraz już żona) postanowiliśmy
    zaoszczędzić na biletach miesięcznych. Skończyliśmy studia i nie oddaliśmy
    legitymacji studenckich a także mieliśmy parę wolnych miejsc w tej legitce.
    Jeden z naszych znajomych podsuną nam myśl że zna człowieka który podbija
    wolne miejsca za drobną opłata. Przywykili do nawyków szczeniacko
    studenckich podrobiliśmy sobie pieczątki. Pech chciał że około roku temu
    kanar złapał moją dziewczynę. Poprosił o bilet a następnie o legitymację
    uprawniającą do połówki. Kanar był strasznym chamem kiedy pokazała mu
    legitymację zorientował się niestety o co biega. Dalej był propozycja
    pójścia do bankomatu po 500 zł. Kanar był specjalistą i szybko umiał zrobić
    z biednej dziewczyny ofiarę najgorszego przestępstwa. Zastraszona dziewczyna
    pokazała mu legitymacje ubezpieczeniową, z której spisał ją dalej zabrał
    bilet i legitymacje i powiedział że prokurator. Moja dziewczyna pokwitowała
    także zarekwirowanie legitymacji. Minął rok myśleliśmy że sprawa ucichła a
    tu bum. Do miejsca zamieszkania tam gdzie jest zameldowana (mieszka i
    pracuje gdzie indziej) przyjeżdża policja i chce spisać protokół. Ojciec
    mojej dziewczyny powiedział że niezna jej aktualnego adresu. W efekcie wiem
    że od tamtej jednostki do Warszawy (tu zgłoszona cała sprawa) poszło pismo
    że adresat nieznany. Moje pytania są następujące: na jakim etapie jest ta
    sprawa (tzn. co się teraz dzieje z nią); co za to grozi ; czy możliwym jest
    że policja jak niezna teraz jej adresu i nie może dostarczyć wezwania na
    przesłuchanie może znaleźć ją np. przez ZUS Urząd Skarbowy (bo tam są
    odprowadzane składki i dowiedzą się gdzie pracuje) a dalej jak mogą dotrzeć
    do niej. Czy może mieć znaczenie fakt że wtedy dziewczyna teraz jest moją
    żoną i zmieniła nazwisko.

    Proszę serdecznie o jakieś dobre pomysły jak to ugryźć to wszytko. Jedną z
    osób które też wpadły w ten sposób skończyło się to nie wesoło (3 lata w
    zawiasach i 3 tysiaki grzywny) Nie jest to miła perspektywa. Później
    zamazane papiery (może skomplikować nam życie) Ż góry dzieki za wszystkie
    pomysły i rady dla wszystkich życzliwych ludzi. Wiem że na tej grupie są
    prawnicy i ludzie mający doczynienia z prawem więc prosze poradźce coś
    sensownego.

    Dzięki

    Pozdrawiam serdecznie wszystkich

    RAF
    Current ICQ status: SMS: (Send an SMS message to my ICQ): +2783142145021347
    More ways to contact me: http://wwp.icq.com/145021347