  • 1. Data: 2003-02-05 10:18:00
    Temat: Problemy z zamiana własnosci spoldzielczej na hipoteczna
    Od: "Piotreczek" <p...@o...pl>

    Witam, bo jestem tu po raz pierwszy!

    Kupujemy z moją partnerką mieszkanie w spółdzielni. Nie jesteśmy
    małżeństwem. Powiedziano nam, ze to niemożliwe, byśmy oboje zostali
    członkami spółdzielni. W tej chwili tylko ja jestem członkiem, i
    spółdzielnia chce na mnie założyć księgę wieczystą. Ze względu na wymogi
    umowy kredytowej musimy z moja partnerką mieć równe udziały w mieszkaniu. I
    pytanie:
    - czy można w jednym kroku dokonać zmiany własności spółdzielczej (1
    właściciel - członek, czyli ja) na hipoteczną i wskazać 2 współwłaścicieli
    (ja i moja partnerka)?
    - czy niestety muszę przejąć całość, a potem przekazać jej połowę poprzez
    darowiznę?

    Piotr.

    ------
    Piotr Wilczek, inżynier serwisu