  • 1. Data: 2005-09-29 13:00:12
    Temat: Problem ze zwrotem zaliczki
    Od: "Proszek" <b...@b...pl>

    Pod koniec sierpnia wplacilem zaliczke na poczet kupna mieszkania. Nastepnie
    zrezygnowalem z zakupu. W przedstepnej umowie jest napisane, ze w takim
    przypadku przepada mi 5% wartosci wplaty (nie ma zapisu o terminie zwrotu).
    W minionym tygodniu, po bezustannych telefonach i interwencji znajomej osoby
    udalo mi się odzyskac polowe wplaconej sumy, z komentarzem, "zebym siedzial
    cicho i nie wydzwanial, bo nie otrzymam swoich pieniedzy" (dodoatkowo
    uslyszalem, ze mam szczescie, ze pracownik sie pomylil i nie napisal
    "zadatek" tylko "zaliczka", bo bym nie otrzymal zadnego zwrotu).
    Prosze o wskazowki jakich posuniec powinienem dokonac, zeby zamknac temat i
    ostatecznie otrzymac swoje pieniadze.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-09-29 13:09:37
    Temat: Re: Problem ze zwrotem zaliczki
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Proszek napisał(a):
> [...]
    > "zadatek" tylko "zaliczka", bo bym nie otrzymal zadnego zwrotu).
    > Prosze o wskazowki jakich posuniec powinienem dokonac, zeby zamknac temat i

    od kogo kupowałeś? jak brzmi postanowienie o tych 5%?

    KG

  • 3. Data: 2005-09-29 15:53:56
    Od: "Proszek" <b...@b...pl>

    > od kogo kupowałeś? jak brzmi postanowienie o tych 5%?

    Kupowalem od firmy budujacej to mieszkanie - Przedsiebiorstwo Budowlane
    Xxxx - (jeszcze sie wstrzymam)

    Warunki rozwiazania umowy:
    1. Umowa moze byc rozwiazana w kazdym czasie na podstawie zgodnego
    oswiadczena woli przez strony.
    2. W przyupadku rozwiazania umowy przez Kupującego, Sprzedający zwraca
    Kupujacemu wplacona, do dnia rozwiazania umowy kwote pomniejszona o 5%
    kosztow manipulacyjnych, jednak nie mniej niz 6000 zl, w ciagu 30 dni od
    daty wplywu na rachunek Sprzedajacego srodkow od nowego nabywcy mieszkania.

    (pozostale punkty mnie nie dotycza; przeoczylem kwestie okreslenia czasu w
    umowie podczas pisania pierwszego posta - dawno jej nie ogladalem, 30 dni
    minelo juz dosc dawno)

  • 4. Data: 2005-09-29 17:38:38
    Temat: Odp: Problem ze zwrotem zaliczki
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

> [...]
    > kosztow manipulacyjnych, jednak nie mniej niz 6000 zl, w ciagu 30 dni od
    > daty wplywu na rachunek Sprzedajacego srodkow od nowego nabywcy

    Z treści tej umowy wynika , że jeśli Sprzedający nadal nie sprzedał tego
    mieszkania
    nowemu nabywcy
    to możesz jeszcze długo poczekać na swoje pieniądze pomniejszone o te 5% .
    Taki podpisałeś cyrograf !!!!!!!!!!!

  • 5. Data: 2005-09-29 19:08:15
    Od: "Proszek" <b...@b...pl>

    tak, wiem, ale mieszkanie jest sprzedane.

  • 6. Data: 2005-09-30 19:35:17
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Proszek napisał(a):
> [...]
    > umowie podczas pisania pierwszego posta - dawno jej nie ogladalem, 30 dni

    Proponuję odwiedzić www.uokik.gov.pl i pogrzebać w rejestrze
    niedozwolonych postanowień umownych, bo możliwe że i tych 5% nie stracisz.
    A potem pozostaje Ci pozew, możesz też odwiedzić miejskiego/powiatowego
    rzecznika konsumentów, który być może pomoże.

    KG