  • Data: 2009-01-19 23:46:39
    Temat: Problem ze spamerami vivy
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Mam problem z pewną organizacją, spamującą na potęgę. Konkretnie to chodzi o
    niejaką viva.org.pl, to są jacyś wegeterianie, weganie czy inne jakieś
    ekomatołki kompletne. Im chodzi chyba o mój 1% podatku (no nie tylko mój:) a
    upierdliwi są okropnie. Oczywiście w każdym spamie jest formułka "Aby się
    wypisać, kliknij tutaj", ale ja nie głupi, żeby klikać, poza tym nigdzie się
    nie zapisywałem.
    Początkowo próbowałem ich spam blokować już na serwerze - niestety, mają
    jakiegoś niezłego magika, nie pomogło, a ja raczej niefachowy jestem (błagam -
    bez porad jak blokować, nie o to chodzi i NTG). Ich spam jest ciężki,
    oczywiście z grafiką. Na razie wysłałem im uprzejme pismo posyłające ich na
    drzewo, z informcją, że rozsyłanie spamu jest nielegalne (bo pewnie nie wiedzą)
    no i dałem to do wiadomości kilku ich "sponsorom" (jak się dowiedzą na co idą
    ich pieniądze, to może przestaną finansować spamerów), ale jak znam życie nie
    na wiele sie to zda. I tu powstaje pytanie - czy jeśli nie przestaną spamować
    to jest jakaś szansa na rozwiązanie problemu? Chodzi mi nie tyle o podstawę
    prawną a raczej o praktyczną stronę zagadnienia, i nie oprzypadki w USA tylko w
    Polsce. Konkretnie chodzi mi o to, czy ćwiczył juz ktoś to w praktyce?
    Nadmieniam, że nie jest to jakiś pojedynczy przypadkowy list, oni spamują tak
    już od dłuższego czasu i nie na jeden adres. E-maile wyciągają nie tylko z list
    dyskusyjnych, spamują również po urzędach państwowych.

    Pozdrawiam

    Czapla