  • 1. Data: 2002-11-05 00:56:53
    Temat: Problem z WKU ?!
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Witam

    Na wstepie chcialem nadmienic ze niezmiernie sie ciesze ze znalazlem taką
    grupę :))
    Mam 22 lata (rocznik 1980) i kategorie A czyli jestem zdolny do odbycia
    sluzby wojskowej (niestety)...Jestem uczniem 4 klasy szkoły wieczorowej
    którą to szkołe koncze juz za jakies 2 miesiace .Od ponad roku nie
    kontaktowalem sie z wku, tzn nie donosilem im papierkow ze szkoly o
    pobieraniu nauki i przypomnieli sobie o mnie (mam sie zglosic w czwartek w
    celu "powołania do pełnienia czynnej słuzby wojskowej ") Jednak ostatnio
    uslyszalem ze nie biorą ludzi ktorzy mają jakies problemy z prawem a tak sie
    sklada ze niestety ja w taki konflikt popadłem i w czerwcu zostalem skazany
    na 1.5 roku pozbawienia wolnosci z zawieszeniem wykonania wyroku na okres
    3 lat. Poszukałem wiec w necie i znalazlem :

    Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 października 2002r w
    sprawie przeniesienia części poborowych do rezerwy .

    gdzie czytamy dalej:

    & 2. Wojskowi komendanci uzupełnień do dnia 31 grudnia 2002 r. przeniosą do
    rezerwy bez odbycia zasadniczej służby wojskowej lub przeszkolenia
    wojskowego poborowych :

    1) przeznaczonych do odbycia zasadniczej służby wojskowej lub służby w
    obronie cywilnej , urodzonych w roku 1980 oraz starszych , którzy:

    c) zostali prawomocnie skazani za przestępstwo i wymierzono wobec nich karę
    pozbawienia wolności na czas nie krótszy od trzech lat ;

    W zwiazku z powyższym chciałem zapytać czy moge ubiegać sie o w/w odrocznie
    ?? Zostałem przecież skazany prawomocnym wyrokiem lecz okres pozbawienia
    wolnosci wynosi 1.5 roku ale za to okres zawiesznia wykonania wyroku wynosi
    3 lata ... Czy jeżeli przyniose im w czwartek jakies zaswiadczenie z sadu to
    moge liczyc na to ze wezmą to pod uwage ???

    Z góry dzieki za pomoc

    ______________
    ICQ#: 96853514 Current ICQ status: + More ways to contact me
    ______________

  • 2. Data: 2002-11-05 09:26:44
    Temat: Re: Problem z WKU ?!
    Od: Karol Marks <K...@k...net.pl>

    >W zwiazku z powy?szym chcia?em zapyta? czy moge ubiega? sie o w/w odrocznie
    >?? Zosta?em przecie? skazany prawomocnym wyrokiem lecz okres pozbawienia
    >wolnosci wynosi 1.5 roku ale za to okres zawiesznia wykonania wyroku wynosi
    >3 lata ... Czy je?eli przyniose im w czwartek jakies zaswiadczenie z sadu to
    >moge liczyc na to ze wezm? to pod uwage ???
    >
    >Z góry dzieki za pomoc

    Slyszalem, ze jest jakies rozporzadzenie i tegorocznych absolwentow
    nie biora. Szczegoly sam chetnie poznam.
    Pozdrawiam,
    K.

  • 3. Data: 2002-11-05 09:45:29
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    > Slyszalem, ze jest jakies rozporzadzenie i tegorocznych absolwentow
    > nie biora. Szczegoly sam chetnie poznam.
    > Pozdrawiam,
    > K.

    No to jest to co przedstawilem tylko wycialem wątek ktory mnie interesuje

  • 4. Data: 2002-11-05 12:43:51
    Od: Mariola Jarząbek <m...@b...gov.pl>

    przepraszam a gdzie znalazles to rozporzadenie i czy moglbys przytoczyc rowniez
    inne punkty nie tylko C
    ?

    Tomek napisa?(a):

    ______________

  • 5. Data: 2002-11-05 13:54:28
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    > przepraszam a gdzie znalazles to rozporzadenie i czy moglbys przytoczyc
    rowniez
    > inne punkty nie tylko C
    > ?

    Oto prosze to rozporzadzenie :

    Rozporzadzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 pazdziernika 2002r w
    sprawie przeniesienia czesci poborowych do rezerwy .

    Na podstawie art. 46 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym
    obowiazku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2002 r. Nr 21 , poz.
    205 , Nr 74 , poz. 676 , Nr 81 , poz. 732, Nr 113 , poz.984 i 985 , Nr 156,
    poz. 1301 i Nr 166 , poz1363 ) zarzadza sie co nastepuje :

    & 2. Wojskowi komendanci uzupelnien do dnia 31 grudnia 2002 r. przeniosa do
    rezerwy bez odbycia zasadniczej sluzby wojskowej lub przeszkolenia
    wojskowego poborowych :

    1) przeznaczonych do odbycia zasadniczej sluzby wojskowej lub sluzby w
    obronie cywilnej , urodzonych w roku 1980 oraz starszych , którzy:

    a) posiadaja na wylacznym utrzymaniu zone , dzieci , rodziców lub osoby ,
    wzgledem których poborowych obciaza obowiazek alimentacyjny i pozostaja z
    nimi we wspólnym gospodarstwie domowym , jezeli ich laczny dochód z
    jakiegokolwiek tytulu jest nizszy od najnizszego wynagrodzenia za prace
    pracowników , okreslonego przez ministra wlasciwego do spraw pracy na
    podstawie Kodeksu pracy ,

    b) nie ukonczyli szkoly podstawowej lub wyksztalcenie podstawowe zdobyli z
    dwuletnim albo wiekszym opóznieniem badz ukonczyli szkole specjalna ,

    c) zostali prawomocnie skazani za przestepstwo i wymierzono wobec nich kare
    pozbawienia wolnosci na czas nie krótszy od trzech lat ;

    2) bedacych absolwentami szkól wyzszych przeznaczonymi do odbycia
    przeszkolenia wojskowego ,

    Rozporzadzenie okresla przeniesienie czesci poborowych , w tym równiez
    absolwentów szkól wyzszych , do rezerwy bez odbycia zasadniczej sluzby
    wojskowej lub przeszkolenia wojskowego , przed ukonczeniem przez nich
    dwudziestu czterech i dwudziestu osmiu lat zycia którzy w 2002 r. lub
    wczesniej ukonczyli ostatni rok nauki przewidziany programem jednolitych
    studiów magisterskich lub studiów wyzszych zawodowych (uzyskali
    absolutorium)

    & 3.1 Poborowych o których mowa w & 2 pkt 1 lit. a , przenosi sie do rezerwy
    po zlozeniu przez nich udokumentowanego wniosku w tej sprawie .

    2. Poborowych , o których mowa w & 2 , przenosi sie do rezerwy równiez w
    przypadku , jezeli orzeczeniem wlasciwej komisji lekarskiej zostali uznani
    za czasowo niezdolnych do sluzby wojskowej.

    3. Poborowych , o których mowa w & 2 , korzystajacych z odroczenia
    zasadniczej sluzby wojskowej lub przeszkolenia wojskowego , przenosi sie do
    rezerwy po zlozeniu przez nich wniosku w sprawie uchylenia decyzji o tym
    odroczeniu i o przeniesieniu do rezerwy .

    & 4. Przepisów & 2 nie stosuje sie do poborowych , którzy zostali skierowani
    do sluzby zastepczej.

    & 5. Rozporzadzenie wchodzi w zycie z dniem 22 pazdziernika 2002 r. i
    obowiazuje do dnia 31 grudnia 2002 r.

    Minister Obrony Narodowej : J. Szmajdzinski

  • 6. Data: 2002-11-05 17:45:15
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > 3 lata ... Czy jeżeli przyniose im w czwartek jakies zaswiadczenie z sadu to
    > moge liczyc na to ze wezmą to pod uwage ???

    Nie zrozum mnie źle i nie obraź się za poniższe słowa.
    Twój tok rozumowania i większości nas jest jaskrawym przykładem wtórnego
    analfabetyzmu. Czytamy bez rozumienia.
    1) W rozporządzeniu jest mowa o karze nie krótszej od trzech lat, a Ty
    dostałeś wyrok 1,5 roku pozbawienia wolności.
    2) Rozporządzenie reguluje zasady przenoszenia do rezerwy, a Ty mówisz o
    odroczeniu (dwa różne pojęcia).
    3) Wzywają Ciebie do WKU, ponieważ nie wiedzą co się z Tobą dzieje (dotychczas
    nie dopełniałeś obowiązków). Jeżeli pobierasz naukę i posiadasz odroczenie z
    tego tytułu (dla szkół średnich, policealnych i pomaturalnych udziela się na
    czas pobierania nauki nie dłużej jednak jak do końca roku szkolnego, w którym
    poborowy kończy 22 lata) - nie wezmą Ciebie do armii.
    ______
    Jupraw

  • 7. Data: 2002-11-05 20:19:51
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Rozumie ze nie moge zostac przeniesiony do rezerwy gdyz wyrok jest za mały i
    nie obejmuje mnie w/w rozporzadzenie , a czy istnieją jakies inne ustawy
    ktore reguluja sytuacje "skazanych" poborowych ???

  • 8. Data: 2002-11-09 01:58:34
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Tomek zamieszkała pod adresem <t...@w...pl>
    napisała:

    > Rozumie ze nie moge zostac przeniesiony do rezerwy gdyz wyrok jest za
    > mały i nie obejmuje mnie w/w rozporzadzenie , a czy istnieją jakies
    > inne ustawy ktore reguluja sytuacje "skazanych" poborowych ???

    A co - jak uzyskasz odpowiedź twierdzącą, to chcesz coś do tego co
    zrobiłes dołozyć, żeby miec ponad trzy lata? ech, szkoda gadać...

    --
    Pozdrówka
    Tatiana