  • 11. Data: 2007-10-05 22:19:51
    Temat: Re: Problem z Allegro
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > klientów do sklepu. Sądzisz, że takim wypadku dochodzenie odszkodowania
    > nie miało by sensu?

    Myslisz, ze Allegro nie mialo podstaw? :) Bo wylacznie w takim przypadku
    mozna gdybac o tym, czy umowe rozwiazano slusznie, czy nie.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 12. Data: 2007-10-05 22:24:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <r...@s...us> napisał w wiadomości
    > Myslisz, ze Allegro nie mialo podstaw? :) Bo wylacznie w takim przypadku
    > mozna gdybac o tym, czy umowe rozwiazano slusznie, czy nie.

    Pytający napisał, że nie miało i takie założenie uczyniłem. Już wiele razy
    tutaj wyjaśniałem, że zakładanie, ze Pytający kłamie sensu żadnego nie ma.
    Nie ma, bo jeśli kłamie, to sam na swoje życzenie dostanie głupie
    odpowiedzi i tyle. Głupie, bo odpowiadające fałszywemu stanowi rzeczy.

  • 13. Data: 2007-10-05 22:26:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przyjmijmy ze wystawiasz na Allegro 120 jaj kurzych po 50 groszy
    > za sztuke. Z opcja Kup Teraz. Ktolwiek nie zdecyduje sie na zakup,
    > dostajesz maila z informacja i danymi jajokupa. I powiedzmy ze paskudne
    > Allegro z powodu X blokuje Ci konto i zamyka aukcje. W jaki sposob
    > udowodnisz swoje racje?

    Jakie moje racje?

    > Informacje o sprzedazy/kupnie dostaniesz zawsze na maila.
    > W ustawieniach Allegro nie mozna tej opcji wylaczyc jako
    > jedynej.

    No ale po zablokowaniu konta sprzedać sie nie da. Nadal nie mogę zrozumieć,
    o co chodzi, choć oczywiście w tym co piszesz jest pełna racja.

    > Btw. do QXL mozna zadzwonic. Numer w Panoramie Firm. Sam tak
    > kiedys niektore spawy wyjasnialem i nigdy mnie nikt przez
    > telefon nie zagyzl.

    To podobno jedyna rzecz, której się przez telefon załatwić w wojsku nie da.
    nie da sie zastrzelić rozmówcy :-)

    > A propo pytajacego... komu nomalnemu, przyszloby do glowy
    > placic za czyjes powizje? :D :D :D Wydaje mi sie, ze probuje
    > desperacko poczynic kroki by odzyskac kanal zbytu i tyle.

    Bo QXL robi podstawowy błąd. Powinni o każdym przypadku oszustwa na ich
    szkodę powiadamiać organa ścigania. Wówczas bardzo szybko by się we wsi
    rozniosło i było by po sprawie.

  • 14. Data: 2007-10-06 08:15:41
    Od: Mateusz Rutkowski <m...@g...com>

    Wybrani uzytkownicy gadaja bzdury jakich malo.

    QXL jest spolka z o.o i obowiazuja ich regoly podlegajace pod kodeks
    handlowy. Prawo handlowe wyraznie mowi, ze nie mozna odmowic
    swiadczenia uslugi o charakterze powszechnym. Postanowienia zawarte w
    umowie miedzy uzytkownikiem a Allegro nie moga byc sprzeczne z
    obowiazujacymi przepisami a dodam, ze w wielu przypadkach jest. Umowa
    z uzytkownikiem wystawiona na Allegro jest do obalenia na drodze
    sadowej.

    Blokada stosowana dotychczas w allegro narusza ponadto ustawe o
    ochronie danych osobowych bo w zablokowanym koncie nie masz mozliwosci
    edycji danych.

    Kolejan sprawa, ze kazdy postawiony zarzut nalezy udowodnic. Nie
    mozesz w sklepie wyzwac mr X od zlodzieja jak na niego nic nie masz. Z
    tym kazdy sie zgodzi?

    O wyludzeniu nie mozesz mowic, bo oddali Ci pieniadze za aukcje.
    Mozesz mowic o pomuwieniu. Postawienie zarzutu bez udowodnienia jego
    jest zdecydowanie pomuwieniem. Btw. allegro nie udostepni Ci danych
    ktore moglyby potwierdzic ich teze bo jest to 'tajemnica firmy' czy
    'firma nie udostepnia info o stosowanych rozwiazaniach'.

    Rada: poprowadz z nimi odpowiednio korespondencje. Konta i tak Ci z
    pewnoscia nie odblokuja dopuki sie nie polaszczysz i nie napiszesz
    moja wina, moja wielka wina tudziez zachowalem sie jak gowniarz,
    przepraszam i obiecuje poprawe.

    Pozbieraj materialy i wyslij do urzedy ochrony konkurencji i
    konsumenta, kolejno do prokuratury. Jak bedzie wiecej takich spraw
    lape ktos na nich polozy.

  • 15. Data: 2007-10-06 09:27:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz Rutkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    > Wybrani uzytkownicy gadaja bzdury jakich malo.
    >
    > QXL jest spolka z o.o i obowiazuja ich regoly podlegajace pod kodeks
    > handlowy.

    Napisz choć co to za kodeks. Bo była naszej historii prawa kodeks
    handlowy, ale już z 10 lat minie, jak go prawie w całości uchylono.

> [...]
    > obowiazujacymi przepisami a dodam, ze w wielu przypadkach jest. Umowa
    > z uzytkownikiem wystawiona na Allegro jest do obalenia na drodze

    A tak głównie w którym miejscu?

    > Blokada stosowana dotychczas w allegro narusza ponadto ustawe o
    > ochronie danych osobowych bo w zablokowanym koncie nie masz mozliwosci
    > edycji danych.

    Ta ustawa nie ma zastosowania do tego przypadku.

    > Kolejan sprawa, ze kazdy postawiony zarzut nalezy udowodnic. Nie
    > mozesz w sklepie wyzwac mr X od zlodzieja jak na niego nic nie masz. Z
    > tym kazdy sie zgodzi?

    Tu się zgodzę.

    > O wyłudzeniu nie możesz mówić, bo oddali Ci pieniądze za aukcje.
    > Możesz mówić o pomówieniu. Postawienie zarzutu bez udowodnienia jego
    > jest zdecydowanie pomówieniem. Btw. allegro nie udostepni Ci danych
    > ktore moglyby potwierdzic ich teze bo jest to 'tajemnica firmy' czy
    > 'firma nie udostepnia info o stosowanych rozwiazaniach'.

    Zostaje sąd. Tam juz daleko chroniąc się tajemnicą nie zajadą.

  • 16. Data: 2007-10-06 12:26:49
    Od: Mateusz Rutkowski <m...@g...com>

    W odpowiedzi:

    > Napisz choć co to za kodeks.

    Uzylem skrutu myslowego: pelna nazwa to kodeks spolek handlowych
    (Dz.U. 2000 Nr 94 poz. 1037).
    Przed podaniem QXL do sadu polecam zapoznac sie z rozdzialem spolki
    kapitalowe -> Odpowiedzialnosc cywilnoprawna. Warto wiedziec za co
    mozne, czego nie moze spolka z o.o.

    W ktorym miejscu regulamin lamie prawa konsumenta: np.

    #ARTYKUŁ 14. USUNIĘCIE UŻYTKOWNKA
    14.2. Osoba, której konto zostało zawieszone, nie może ponownie
    zarejestrować się bez uprzedniej zgody Allegro.
    14.3. Allegro zastrzega sobie prawo do zawieszenia konta Użytkownika,
    którego działania zostaną uznane za szkodliwe dla Allegro.

    Czy jesli mr X prowadzi sklep i powiedzmy mr Y przyjdzie do sklepu mr
    X'a to ten moze jemu odmowic sprzedania kilo marchwi bo klient ma
    "krzywy ryj"? Czy po to aby wejsc do salonu fryzjerkiego i aby pani M
    mogla Cie obstrzyc musisz miec jej zgode? Bzdura. Jesli swiadczysz
    usluge to ma ona charakter powszechny.

    Tak samo jest podpunkt zakazujacy uzywania tego samego komputera przez
    czlonkow rodziny, znajomych, przyjaciol i brania udzialu w aukcjach
    osob spokrewnionych. Kolejny bubel techniczny. Czemu nie moge swojemu
    kumplowi sprzedac telefonu? Bo firma X mi tego zakazala? Gdzie w
    prawie handlowym funkcjonuje zakaz dokonywania transakcji?
    Moim skromnym zdaniem nigdzie.

    Z jednej strony allegro zakazuje handlu miedzy osobami spokrewnionymi,
    z drugiej oferuje aukcje prywatne. To jakby powiedziec, do zieleniaka
    wchodzimy tylko na zaproszenie?

    Patrzac na inna strone sprawiedliwosci rodem z allegro. Prawo jest w
    naszym kraju takim samym produktem biznesowym jak polityka. Dzialania
    QXL sa celowe i maja swoje uzasadnienie. Wielu userow bedzie plaszczyc
    sie przed nimi z racji wysokiej rangi serwisu w spolecznosci
    internetowej w polsce jak i ze dla wielu allegro to furtka na swiat
    handlu w necie. Allegro potencjalnie zalezy na otwarciu duzej ilosci
    kont. Im wiecej tym lepsze statystyki. To, ze czesc z tych kont bedzie
    poblokowana to inna historia. Przecientny sprzedawca ktory intensywnie
    operuje w serwisie i tak ma po 2 konta lekko.

    Z reszta przytocze tresci paru listow:

    "Ponownie proszę o złożenie szczerych wyjaśnień w sprawie naruszenia
    Regulaminu na Pańskim koncie. Jeśli jednak nie zechce Pan szczerze
    odnieść się do przyczyn zablokowania konta, nie pozostanie mi nic
    innego jak uszanować Pana decyzję."

    "Witam,

    Dziękuje za wiadomość.

    W dotychczasowej korespondencji przedstawiłem Panu powody zablokowania
    Pańskiego konta. Pozwolę sobie także podkreślić, że odblokowanie konta
    następuje jedynie w przypadkach, w których istnieje pozytywna prognoza
    co do dalszego uczestnictwa danego Użytkownika w serwisie.

    W chwili obecnej (w odniesieniu do uzyskanych wyjaśnień) nie widzę
    podstaw do odblokowania Pańskiego konta. Liczę na więcej szczerości z
    Pana strony, ponieważ termin odblokowania Pańskiego konta jest
    uzależniony tylko i wyłącznie od Pana wyjaśnień.
    "

    "Witam,

    Dziękuję za wiadomość.

    Przykro mi, ale nie udzielamy informacji na temat naszych narzędzi
    systemowych. Informuję również, że podstawą do określenia warunków
    odblokowania Pańskiego konta jest zrozumienie przez Pana zasad, które
    w tym przypadku niewątpliwie zostały naruszone i doprowadziły do
    zablokowania Pańskiego konta."

    --
    Matt

  • 17. Data: 2007-10-06 12:57:43
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Czy jesli mr X prowadzi sklep i powiedzmy mr Y przyjdzie do sklepu mr
    > X'a to ten moze jemu odmowic sprzedania kilo marchwi bo klient ma
    > "krzywy ryj"?

    A jak to odniesiesz do faktu, ze uzytkownik X ma mozliwosc dodania
    uzytkownika Y do czarnej listy z adnotacja BO TO GLUPI DEBIL
    blokujac mu mozliwosc dokonania zakupu lub licytacji? :)

  • 18. Data: 2007-10-06 13:44:56
    Od: Mateusz Rutkowski <m...@g...com>

    W przypadku czarnej listy - relacja dotyczy spraw klient - klient.
    Jesli pan X nie prowadzi dzialanosci gospodarczej i uzyl czarnej listy
    to nie obowiazuja przepisy prawa handlowego. Sytuacje mozna porownac
    do sprzedazy samochodu w relacji klient indywidualny - kupiec. Mam
    prawo do wyboru ofert ktore sa z pewnego powodu dla mnie najlepsze.

    Jesli zas pan X prowadzi dzialanosc gospodarcza i dopisal pana Y do
    czarnej listy to ewidentnie zostalo naruszone prawo o powszechnosci
    swiadczenia uslug. Oczywiscie egzekwowanie tego przepisu bedzie mialo
    miejsce na wniosek poszkodowanego.

    Zakladam, ze tresc adnotacji nie jest publikowana (w rzeczywistosci
    tez pewnie nie jest) i pokazywana tym samym panu Y ktory zostal dodany
    do czarnej listy wiec trudno mowic o naruszeniu dobrego imienia jak
    pana Y.

  • 19. Data: 2007-10-08 06:12:09
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Bartosz 'BaRtE3K' Izdebski porozsypywal nastepujace
    haczki:
    > Ta blokada doprowadziła mnie do niekorzystnej sytuacji finansowej.
    > Według planu miałem później wystawić 40 laptopów, potem następne 40...(...)
    > Moje pytanie brzmi: co mam zrobić, gdzie iść żeby mi odblokowali konto

    Na kolanach do Czestochowy

    > mogę się starać o jakieś odszkodowanie, jak tak to jakie i na jaki artykuł
    > Kodeksu Karnego się moge powołać?

    Mozesz sie starac. Najpierw pomysl za co chcesz to odszkodowanie.

    > Czy wyłudzenie i pomówienie?? Czy jest sesn wogule się w to bawić? Ile czasu
    > trwają takie sprawy??

    Jakie wyludzenie, jakie pomowienie?

    Moje:
    1) Kup sobie slownik ortograficzny
    2) Dorosnij
    3) Laptopy wystaw na innych portalach, typu ebay czy swistak

    --
    badzio

  • 20. Data: 2007-10-10 17:45:40
    Od: t...@p...onet.pl

    Miałem podobną sutułacje skorzystałem kilka razy z kawiarenki internetowej
    kiedy nie miałem w domu dostepu z powodu awari i też konto mnie zablokowali
    z powodu ip tej kawiarenki gdzie wielu ludzi korzystało z allegro i pewno paru
    nie płacilo prowizji to zablokowali wszystkim .Wysłałem maila z wyjasnieniem
    ale bez skutecznie ponowne zapytania pozostały bez odpowiedzi wiec dałem
    za wygraną bo nie będe się kopał z koniem . Założyłem konto na adres znajomego
    z własnym imieniem i nazwiskiem szkoda tylko tych kilkunastu pozytywów na
    tamtym koncie.