  • 1. Data: 2003-10-12 18:08:48
    Temat: Problem logiczny do rozwiazania
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...SKASUJ.TO.pl>

    Witam!

    Mam nastepujacy problem. Nie wiem jak zinterpretowac przepis Ordynacji
    podatkowej, mowiacy o tym, ze Urzad Skarbowy moze oszacowac podstawe
    opodatkowania, gdy brak ksiegi podatkowej LUB dowodow zrodlowych. Jak mam
    rozumiec spojnik "lub"? Czy to oznacza, ze przy braku ksiegi, bedac w
    posiadaniu dowodow zrodlowych, Urzad nie ma takiego prawa?

    Pozdrawiam i dziekuje za wszelkie odpowiedzi!

    Michal Wilk

  • 2. Data: 2003-10-13 15:56:39
    Temat: Re: Problem logiczny do rozwiazania
    Od: Dredd<...@...pl>

    Zgodnie z zasadami logiki (spójnik "lub" tworzy alteratywę łączną)
    wydaje się że US będzie miał prawo:
    1) przy braku tylko księgi
    2) przy braku tylko dokumentów źródłowych
    3) przy braku obu tych rzeczy na raz

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-10-13 19:31:17
    Od: "Darek Darek" <d...@g...WYTNIJ.pl>

    Dredd<...@...pl> napisał(a):

    > Zgodnie z zasadami logiki (spójnik "lub" tworzy alteratywę łączną)
    > wydaje się że US będzie miał prawo:
    > 1) przy braku tylko księgi
    > 2) przy braku tylko dokumentów źródłowych
    > 3) przy braku obu tych rzeczy na raz

    Sorry, ale wydaje mi się, że w przypadku nr 3 konieczny jest jednak spójnik

  • 4. Data: 2003-10-13 19:52:32
    Od: "" <c...@p...onet.pl>

    W zasadzie zgadzam sie z Dreddem - rozumowanie zaproponowane przez niego jest
    prostym, ale bardzo przejrzystym przykladem zastosowania tzw. wykladni
    logicznej. Napisalem >>w zasadzie<<, poniewaz nasz kochany ustawodawca bywa
    czasami dosyc hmmm... niefrasobliwy :) Swego czasu prof. Ziembinski w pracy
    racjonalnego prawodawcy, a zatem mimo wszystko warto sie jej >>trzymac<< :)
    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2003-10-17 19:27:43
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Sorry, ale wydaje mi się, że w przypadku nr 3 konieczny jest jednak
    spójnik

    Jeśli byłoby "i" US miałby prawo tylko i wyłącznie wówczas gdyby
    brakowało i księgi i dokumentów źródłowych.

    -> http://usenet.pomocprawna.info