-
1. Data: 2005-08-17 10:33:14
Temat: Prawo konsumenckie - klawiatura
Od: Tobi <t...@p...onet.pl>
Witam,
na zakupionej klawiaturze po tygodniu niezbyt intensywnego użytkowania
zaczynają się ścierać litery na klawiszach (klawiatura jest czarna,
napisy białe, tzn. teraz już szare). Czy może to być podstawą
reklamacji? Jeśli tak, to czy mam prawo do wymiany na inny/taki sam
model czy też do zwrotu gotówki? Obawiam się, że ten model tak ma.
Tobi
-
2. Data: 2005-08-17 10:41:16
Temat: Re: Prawo konsumenckie - klawiatura
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Tobi wrote:
> na zakupionej klawiaturze po tygodniu niezbyt intensywnego użytkowania
> zaczynają się ścierać litery na klawiszach (klawiatura jest czarna,
> napisy białe, tzn. teraz już szare). Czy może to być podstawą
> reklamacji? Jeśli tak, to czy mam prawo do wymiany na inny/taki sam
> model czy też do zwrotu gotówki? Obawiam się, że ten model tak ma.
Masz prawo do wymiany lub zwrotu gotówki. Zasadniczo wybór między tymi
możliwościami należy do sprzedawcy. Myślę jednak, że jeśli zasugerujesz
sprzedawcy, że ten model tak ma i po starciu liter na następnej
klawiaturze też masz ją zamiar zwrócić zgodzi się na zwrot gotówki.
-
3. Data: 2005-08-17 10:52:17
Temat: Re: Prawo konsumenckie - klawiatura
Od: Tobi <t...@p...onet.pl>
Dziękuję za odpowiedź.
Tobi
-
4. Data: 2005-08-17 10:52:29
Temat: Re: Prawo konsumenckie - klawiatura
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
In article <ddv46d$gnl$3@opal.futuro.pl>, jureq wrote:
>> na zakupionej klawiaturze po tygodniu niezbyt intensywnego użytkowania
>> zaczynają się ścierać litery na klawiszach (klawiatura jest czarna,
>> napisy białe, tzn. teraz już szare). Czy może to być podstawą
>> reklamacji? Jeśli tak, to czy mam prawo do wymiany na inny/taki sam
>> model czy też do zwrotu gotówki? Obawiam się, że ten model tak ma.
>
> Masz prawo do wymiany lub zwrotu gotówki. Zasadniczo wybór między tymi
> możliwościami należy do sprzedawcy. Myślę jednak, że jeśli zasugerujesz
Możesz konkretnie przytoczyć z czego to prawo sprzeawcy wynika?
--
Marcin
-
5. Data: 2005-08-18 12:17:09
Temat: Re: Prawo konsumenckie - klawiatura
Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
jureq wrote:
> Myślę jednak, że jeśli zasugerujesz
> sprzedawcy, że ten model tak ma i po starciu liter na następnej
> klawiaturze też masz ją zamiar zwrócić zgodzi się na zwrot gotówki.
Sprawdzony schemat postępowania w takich sytuacjach:
Swego czasu w jednym z hipermarketów kupiłem torbę podróżną, tego samego
dnia się spruł jeden szew. Poszedłem z reklamacją, wymienili mi na
identyczną (i równie szybko prującą się). Za trzecią wizytą w sklepie znowu
woleli mi wymienić niż oddać pieniądze. Na oczach pracownika sklepu
chwyciłem feralny szew przyniesionej właśnie z hali torby (w 4 palce) i
lekko pociągnąłem demonstrując "trwałość" konstrukcji. Na propozycję
przetestowania kolejnego egzemplarza ;) sklep nie przystał i oddał
pieniądze.
Przećwicz sobie szybkie wycieranie klawiszy palcem i wal do sklepu.
--
Paweł Sakowski <p...@s...pl>
-
6. Data: 2005-08-18 18:31:36
Temat: Re: Prawo konsumenckie - klawiatura
Od: ...@...c
Dnia Wed, 17 Aug 2005 18:52:29 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
> In article <ddv46d$gnl$3@opal.futuro.pl>, jureq wrote:
>>> na zakupionej klawiaturze po tygodniu niezbyt intensywnego użytkowania
>>> zaczynają się ścierać litery na klawiszach (klawiatura jest czarna,
>>> napisy białe, tzn. teraz już szare). Czy może to być podstawą
>>> reklamacji? Jeśli tak, to czy mam prawo do wymiany na inny/taki sam
>>> model czy też do zwrotu gotówki? Obawiam się, że ten model tak ma.
>>
>> Masz prawo do wymiany lub zwrotu gotówki. Zasadniczo wybór między tymi
>> możliwościami należy do sprzedawcy. Myślę jednak, że jeśli zasugerujesz
>
> Możesz konkretnie przytoczyć z czego to prawo sprzeawcy wynika?
ani chybi że ze ustawy o sz. warunakach sprzedaży konsumenckiej.
--
pozdrawiam,
-
7. Data: 2005-08-18 22:15:25
Temat: Re: Prawo konsumenckie - klawiatura
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
In article <t...@4...net>, ...@...c wrote:
>>> Masz prawo do wymiany lub zwrotu gotówki. Zasadniczo wybór między tymi
>>> możliwościami należy do sprzedawcy. Myślę jednak, że jeśli zasugerujesz
>> Możesz konkretnie przytoczyć z czego to prawo sprzeawcy wynika?
> ani chybi że ze ustawy o sz. warunakach sprzedaży konsumenckiej.
Możesz acytowac odpowiedni artykuł?
--
Marcin
-
8. Data: 2005-08-18 23:54:10
Temat: Re: Prawo konsumenckie - klawiatura
Od: ...@...c
Dnia Fri, 19 Aug 2005 06:15:25 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
> In article <t...@4...net>, ...@...c wrote:
>>>> Masz prawo do wymiany lub zwrotu gotówki. Zasadniczo wybór między tymi
>>>> możliwościami należy do sprzedawcy. Myślę jednak, że jeśli zasugerujesz
>>> Możesz konkretnie przytoczyć z czego to prawo sprzeawcy wynika?
>> ani chybi że ze ustawy o sz. warunakach sprzedaży konsumenckiej.
>
> Możesz acytowac odpowiedni artykuł?
zrób to sam nie jest ich wiele.
--
pozdrawiam,
-
9. Data: 2005-08-19 02:34:44
Temat: Re: Prawo konsumenckie - klawiatura
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
In article <1w2ul8uxv1cjp.1pjche2rmajg7$.dlg@40tude.net>, ...@...c wrote:
> Dnia Fri, 19 Aug 2005 06:15:25 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
>
>> In article <t...@4...net>, ...@...c wrote:
>>>>> Masz prawo do wymiany lub zwrotu gotówki. Zasadniczo wybór między tymi
>>>>> możliwościami należy do sprzedawcy. Myślę jednak, że jeśli zasugerujesz
>>>> Możesz konkretnie przytoczyć z czego to prawo sprzeawcy wynika?
>>> ani chybi że ze ustawy o sz. warunakach sprzedaży konsumenckiej.
>> Możesz acytowac odpowiedni artykuł?
> zrób to sam nie jest ich wiele.
Rozumiem :) Problem tylko z tym, że inni się na takie "porady" daja
nabierać ale to już w sumie nie do końca moja sprawa.
W każdym razie, nie sprzedawca nie ma takiego prawa z automatu. Może
jedynie tłumaczyć wybór np. nadmiernymi kosztami, ale na życzenie
reklamującego musi dostarczyć przekonywujące uzasadnienie.
--
Marcin
-
10. Data: 2005-08-19 07:09:57
Temat: Re: Prawo konsumenckie - klawiatura
Od: pepsee<p...@o...pl>
Jureq wrote:
> Masz prawo do wymiany lub zwrotu gotówki. Zasadniczo wybór między tymi
> możliwościami należy do sprzedawcy.
Oczywiście NIE ISTNIEJE ŻADEN PRZEPIS, z którego wynikałoby prawo
sprzedawcy do dokonywania wyboru między wymianą a naprawą - jest wręcz
przeciwnie - prawo takowe przysługuje wyłącznie kupującemu - w granicach
określonych w art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej...
Marcin Debowski wrote:
>W każdym razie, nie sprzedawca nie ma takiego prawa z automatu.
>Może jedynie tłumaczyć wybór np. nadmiernymi kosztami, ale na życzenie
>reklamującego musi dostarczyć przekonywujące uzasadnienie.
Moim zdaniem nie ma możliwości dokonywania przez sprzedawcę naprawy towaru
konsumpcyjnego wbrew żądaniom kupującego wymiany tego towaru na nowy.
(Przecież kupujący jest właścicielem rzeczy i bez jego zgody nie jest dopuszczalna
ingerencja osoby trzeciej w uprawnienia właścicielskie). W przypadku zgłoszenia
przez kupującego żądania doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową
przez wymianę na nowy i stwierdzenia przez sprzedawcę, że wymiana
wymagałaby nadmiernych kosztów, może on uchylić się od obowiązku wymiany,ale
nie może samodzielnie zdecydować o naprawie, bowiem w takim przypadku
kupujący - na podstawie art. 8 ust. 4 ustawy o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej - ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo odstąpić od umowy (od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność z umową
jest nieistotna). Ustawodawca nie przewidział więc możliwości uprawnienia
sprzedawcy do dokonywania naprawy zamiast wymiany w przypadku np.
nadmiernych kosztów takiej wymiany...
Pzdr.
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info