  • 1. Data: 2006-09-17 03:10:24
    Temat: "Prawo do twarzy"
    Od: Arturus<a...@g...pl>

    Witam.
    Jestem fotografem i mam zamiar przeprowadzić akcję fotograficzną w pojazdach
    komunikacji miejskiej.Czy jeżeli będę robił zdjęcia we współpracy z MPK(właściciel
    pojazdów) mogę zostać oskarżony o naruszenie tzw. Prawa do twarzy? Oczywiście
    po akcji chcę zrobić wystawę.

    Pozdrawiam
    Arturus

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-09-17 09:58:52
    Temat: Re: "Prawo do twarzy"
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Arturus napisał(a):
> [...]
    > pojazdów) mogę zostać oskarżony o naruszenie tzw. Prawa do twarzy? Oczywiście

    po pierwsze nie wysylaj na grupe tego samego postu kilka razy!!

    po drugie - czy wlasciciel pojazdu jest wlascicielem przewozonych
    "twarzy"? zastanow sie i bedziesz mial odpowiedz...
    podpowiem, ze na Bialorusi oczywiscie nie ma takich problemow

    po trzecie - nie ma "prawa do twarzy" jest ochrona dobr osobistych,
    do katalogu takich dobr zalicza sie wizerunek.

    Regulacje prawne - kodeks cywilny (art. 23 i 24)
    oraz ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych (art.81)

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)