eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo cywilne a wiezienie. Sprawa dziadkow "siedzacych" za alimenty syna.Prawo cywilne a wiezienie. Sprawa dziadkow "siedzacych" za alimenty syna.
  • Data: 2002-10-09 13:25:35
    Temat: Prawo cywilne a wiezienie. Sprawa dziadkow "siedzacych" za alimenty syna.
    Od: "Tomasz Wojciechowski" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tam mi sie obilo o uszy, ze za sprawy dot. prawa cywilnego nie ma kary
    wiezienia - w przypadku zobowiazan materialnych istnieje jedynie egzekucja
    majatkowa. Czy jest to prawda w kazdym calu? Czy mozna pojsc zgodnie z
    prawem do wiezienia za np. niezaplacone alimenty?
    - Chyba w zeszlym roku byla sprawa taka (moze ktos ja pamieta i moglby mi
    udzielic blizszego info na jej temat): syn (swoich rodzicow zwanych dalej
    "dziadkami) mial dziecko. Sad zasadzil alimenty. Syn (zwany dalej synem :)
    prysnal do USA. Zgodnie z prawem obowiazek alimentacyjny przeszedl na
    "dziadkow". Ci nie bardzo mieli z czego zaplacic, bo klepali bide. Sad
    zafundowal im pobyt w zakladzie karnym. (sprawa obila sie o media - i chyba
    nawet o prezydenta tzn. byl wniosek o ich ulaskawienie).
    - Czy mozna dostac kare pozbawienia wolnosci za "nieoddanie" pozyczki
    wierzycielowi? Ew. na jakiej podstawie?
    pozdrawiam
    Tomasz