  • 11. Data: 2008-10-07 16:25:44
    Temat: Re: Prawo budowlane a wymiana drzwi i wymiana inst elektrycznej
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Tak się zastanawiam, czy (np. z mocy przepisów) nie jest tak, że
    > w razie własności mieszkania w budynku spółdzielczym sp-nia
    > nie jest czasem "zarządcą z urzędu".
    > Ale nie chce mi się czytać w przepisach :], może ktoś naprostuje
    > co mi się źle wydaje ;)

    Raczej dobrze Ci się wydaje ;). Chociaż właściciele mogą sami zarządzać po
    utworzeniu wspólnoty. Tak mi się tylko wydaje ;).
    --
    Maluch

  • 12. Data: 2008-10-07 16:39:34
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Raczej dobrze Ci się wydaje ;). Chociaż właściciele mogą sami zarządzać po
    > utworzeniu wspólnoty. Tak mi się tylko wydaje ;).

    pytanie tylko gdzie znajde w przepisach (moze jakis link) czy modernizacja
    inst elektrycznej wymaga zgloszenia ?

    Icek

  • 13. Data: 2008-10-07 18:08:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

    > pytanie tylko gdzie znajde w przepisach (moze jakis link) czy modernizacja
    > inst elektrycznej wymaga zgloszenia ?

    Prawo budowlane, Art. 30, ust. 1 punkt 2.

  • 14. Data: 2008-10-07 19:36:24
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Pojedynczy lokal? Osobliwe - do niedawna było tak, że minimalne
    > wyodrębnienie to blok lub ewentualnie jedna "klatka", i wtedy prezes
    > spółdzielni nic nie miał do gadania. Tylko zarząd utworzonej w ten
    > sposób wspólnoty.

    O dziwo - tak, choć dla mnie to jednak abstrakcja. O ile jest
    uregulowany stan prawny gruntów na którym stoi blok będący do tej pory
    własnością (?) spółdzielni.

    Niektóre bloki w mojej spółdzielni stoją na gruntach "czystych" i wtedy
    swobodnie ludzie dostają wyodrębnioną własność w bloku (tak, właśnie
    pojedynczych lokali), niektóre niestety na gruntach o nieuregulowanej
    sytuacji własnościowej i wtedy najwyżej co można uzyskać to własnościowe
    prawo do lokalu.

    Pozdr,
    Tomek

  • 15. Data: 2008-10-07 20:06:10
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Prawo budowlane, Art. 30, ust. 1 punkt 2.

    ale to chyba martwy przepis jest bo z tego wynika, ze zgloszeniu podlega
    wszystko co chcesz robic w domu:

    11) przebudowie i remoncie sieci telekomunikacyjnych,
    elektroenergetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych i cieplnych
    prowadzonych po dotychczasowych trasach;

    czyli przelozenie umywalki na inna sciane juz wym,aga pozwolenia na budowe
    ??

    to jakas parodia

    Icek

  • 16. Data: 2008-10-07 21:13:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

> [...]
    > prowadzonych po dotychczasowych trasach;
    >
    > czyli przelozenie umywalki na inna sciane juz wym,aga pozwolenia na budowe

    Nie mój problem. Prezes zrobi donos i leżysz.

  • 17. Data: 2008-10-08 16:15:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tak się zastanawiam, czy (np. z mocy przepisów) nie jest tak, że
    > w razie własności mieszkania w budynku spółdzielczym sp-nia
    > nie jest czasem "zarządcą z urzędu".

    A nie jest przypadkiem tak, że właściciel (załóżmy jednego) mieszkania razem
    z właścicielem reszty mieszkań (spółdzielnią) tworzy wspólnotę
    mieszkaniową, gdzie siłą rzeczy decydujący głos ma spółdzielnia?

    p. m.

  • 18. Data: 2008-10-08 20:08:13
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > z właścicielem reszty mieszkań (spółdzielnią) tworzy wspólnotę
    > mieszkaniową, gdzie siłą rzeczy decydujący głos ma spółdzielnia?

    nie nie, to musisz zrobic zebranie i zmienic sposob zarzadzania i wtedy jest
    wspolnota

    Icek

  • 19. Data: 2008-10-08 20:29:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Icek wrote:

    > razem
    >
    > nie nie, to musisz zrobic zebranie i zmienic sposob zarzadzania i wtedy
    > jest wspolnota

    O ile mi wiadomo, to wspólnota nie jest czymś co się powołuje na jakimś
    zebraniu, tylko powstaje automatycznie, z mocy ustawy, jeżeli w jednej
    nieruchomości znajdują się lokale należące do różnych właścicieli.

    Czyżby dla spółdzielni istniał jakiś wyjątek? Szukałem ciągu
    znaków "spółdziel" w ustawie o własności lokali (która jeżeli dobrze
    rozumiem reguluje temat wspólnoty mieszkaniowej) i nie znalazłem nic
    ciekawego na ten temat .... (wiem, wiem, syndrom trawniczka, ale właśnie
    dlatego pytam :D)

    p. m.

  • 20. Data: 2008-10-09 06:29:56
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > rozumiem reguluje temat wspólnoty mieszkaniowej) i nie znalazłem nic
    > ciekawego na ten temat .... (wiem, wiem, syndrom trawniczka, ale właśnie

    OK byc moze ale tak czy inaczej po wydzieleniu pierwszego lokalu to SM
    pozostaje zarzadzajaca nieruchomoscia.

    Icek